Lezárult a Foxpost felvásárlása


A versenyhivatali engedély megszerzésével és a többi feltétel teljesülésével lezárult a Foxpost felvásárlása – közölték az eladók, a Wallis Csoport és a Trueway (korábbi nevén Finext).

A magyar alapítású csomagautomata-szolgáltató növekedési terveit a közlemény szerint nemzetközi tulajdonosi háttér is támogatni fogja. A további fejlődésre azért van szükség, hogy a felhasználók száma a korábbinál is gyorsabban növekedjen – írták.

A társaság új tulajdonosa a CVC Capital Partners és az EMMA Capital Group nemzetközi befektetői konzorciuma, amely a térség más országaiban is működtet hasonló szolgáltatást. A Csehországban és Szlovákiában piacvezető és Magyarországon is jelen lévő Packeta Csoport is a konzorcium tulajdonában van.

A CVC egy globális tőke- és befektetési alapkezelő, amely Európában, Ázsiában és az Egyesült Államokban működik és 177 milliárd eurónyi befektetést kezel, 125 vállalatban rendelkezik részesedéssel, amelyek éves forgalma összesen körülbelül 100 milliárd euró, és több mint 550 000 embert foglalkoztatnak. Az EMMA Capital magán befektetési holdingot 2012-ben Jiří ©mejc alapította. Az EMMA befektetési prioritása a kiskereskedelmi és ügyfélközpontú vállalatok.

A Foxpost több mint 1200 automatával rendelkezik Magyarországon, több ezer kereskedelmi partnert szolgál ki, és majdnem 10 millió csomagot kézbesített tavaly – tették hozzá.
Beszámolója alapján a 2014-ben alapított cég 2022-ben 4,2 milliárd forint bevétellel és 1,28 milliárd forint veszteséggel zárt. 2023-ban már több mint 8 milliárd forint forgalmat ért el, ebből csaknem 2,3 milliárd forint exportértékesítésből származott, a nyeresége pedig megközelítette a 300 millió forintot.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2016. május 26.

22 milliószor vásároltunk terméket online

2015-ben több mint 22 milliószor vásároltunk terméket online, melynek közel 30%-át személyesen a webáruház saját boltjában vettük át, azonban éves szinten így is közel 15 millió csomag talált gazdára valamely köztes logisztikai szereplő révén a GKI Digital és az Árukereső.hu közös, Online Kiskereskedelmi Index kutatás-sorozatának idei második, logisztikára fókuszáló felméréséből, írja közleményében a GKI Digital.

2023. március 29.

Marad vagy múlik az online kereskedelem térhódítása?

Az elmúlt években elképesztő mértékű átalakuláson ment keresztül az e-kereskedelem, nem csak Magyarországon, de szerte a világban. A Covid okozta korlátozások, lezárások kényszerűen megváltoztatták a fogyasztási szokásokat, a személyes vásárlási alkalmak jelentősen visszaestek, egyik napról a másikra megnőtt az igény az online jelenlétre. 32 ezer webáruház van ma Magyarországon.
2022. november 17.

Fontos a cégek társadalmi felelősségvállalása, mégis keveset költenek rá a magyar vállalatok

Többet vagy az ideivel azonos összeget költ a magyarországi nagyvállalatok többsége társadalmi felelősségvállalás (CSR, corporate social responsibility) tevékenységre a következő évben a válság ellenére is, és bár nagyobb részük szerint a tevékenység szerepe nőni fog, a hazai CSR-költés meglehetősen alacsony a Scale Impact és a Magyar PR Szövetség közös kutatása szerint.