A Mercedes-Benz negyedéves profitja 16 százalékkal csökkent
A Mercedes-Benz Group eladásai, árbevétele és nyeresége is csökkent az idei második negyedévben a tavalyi év azonos időszakához képest.
Kapcsolódó termékek: Cégjogi kiadványok, Vállalati Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Az M&A ügyleteknél rendkívül fontos a személyes jelenlét és a bizalom kiépítése. Vajon hogyan vészeli át az iparág a koronavírus miatt bevezetett korlátozásokat?
A kapcsolatok kiépítése és a személyes találkozók lebonyolítása hagyományosan alapvető jelentőségű volt a vállalatfelvásárlásokkal és összeolvadásokkal (M&A) foglalkozó felek számára. Az M&a-val foglalkozók általában a különféle városok között utazgattak és mindenhol egy-egy személyes találkozóra volt idejük, valamint konferenciákon vettek részt, üzleti étkezéseket tartottak és üzletkötéssel foglalkoztak. Most, amikor a karantén szabályok és a társadalmi távolságtartás miatt nem lehet személyes találkozókat tartani ellen, hogyan lehet megteremteni az üzletkötéshez szükséges bizalmat?
A koronavírus előtt is számos iparágban, munkakörben és a beosztásban dolgoztak otthonról az emberek, amelyet a technológia fejlődés tett lehetővé, amellyel elérhetővé vált a távmunka. Aztán 2013-ban, az otthoni munkavégzés alapvető fordulatot vett villámcsapássá vált, mert a Yahoo! vezérigazgatója Melissa Mayer úgy határozott, hogy a távmunkában dolgozóknak is be kell járniuk az irodába és egymás mellett ülve kell dolgozniuk, mert úgy a leghatékonyabb a kommunikáció és együttműködés. Az összes alkalmazottnak szóló feljegyzésében úgy fogalmazott: “A legjobb döntések a folyosón és a kávézóban folytatott megbeszélések közben, az új emberekkel való találkozás során és az improvizált meetingeken születnek.”
Amikor a koronavírus 2020-ban lecsapott az Egyesült Államokra is, a Szilícium-völgy és a seattle-i óriások – a Facebook, a Microsoft, az Apple, a Twitter – elsőként rendelték el az otthoni munkavégzést az alkalmazottjaik számára. Mivel az USA-ban továbbra is tombol a járvány, ezek cégek lehetnek az utolsók, akik visszaengedik dolgozóikat az irodába. Bizonyos dolgozók pedig soha nem térhetnek vissza.
A technológiai vállalatok többsége az otthoni munkavégzésre váltást alkalmazza, mert egyértelmű előnye van a társadalmi távolságtartás szempontjából. Sokan arra számítanak, hogy a jelenlegi felállás a járvány után is megmaradhat. Valójában Marc Zuckerberg, a Facebook vezérigazgatója, 2020 májusában bejelentette, hogy várakozásai szerint vállalata munkavállalóinak fele 2030-ra „távolról fog dolgozni” lesz, és fizetésüket a lakóhelyük szerint fogják meghatározni.
A távolról dolgozók otthoni környezetének minden kényelme ellenére a munkáltatók mégis úgy vélik, hogy csökken a termelékenység. De épp ellenkezőleg. Az alkalmazottak termelékenyebbek, ha otthonról dolgozhatnak. Azok a cégek, amelyek elkötelezik magukat az otthoni munkavégzés mellett, jelentős költségmegtakarítást érhetnek el a működési költségeikben, miközben a dolgozók egyidejűleg elkötelezettebbek és eredményesebbek lesznek.
A világjárvány hosszú távú hatásai az irodahelyiségek piacán egyelőre ellentmondásosak, néhányan azt jósolják, hogy a vállalatok kevesebb bérleti díjat fizetnek majd, mások a „társadalmi távolságtartási” szabályokra hivatkoznak amikor olyan előrejelzést adnak, hogy a cégek nagyobb területeket bérelnek majd, amelyek lehetővé teszik az emberek számára, hogy az irodában dolgozzanak biztonságos távolságot tartva egymástól.
Az M&A szektorban a munkavégzéséhez elengedhetetlenül fontos volt a más üzletemberekkel való találkozás és a kapcsolatok kiépítése. Az új helyzetben, amikor a munkavállalók kénytelenek otthonról dolgozni vajon a vállalati fejlesztéssel foglalkozók és az üzleti osztályok vezetői, hogyan végzik el munkájukat személyes jelenlét hiányában?
2020. július 13-án jelentette be, Vincent Roche, az ADI elnök-vezérigazgatója a CNBC Squawk ont he Street című műsorában, hogy az ADI felvásárolja a Maxim 21 milliárd dolláros részvénycsomagját. Roche úgy jellemezte a két társaságot, mint egymás „unokatestvérei”, és azt mondta, hogy régóta csodálta Maximot. Azt mondta, ő és Tunç Doluca, a Maxim elnöke és vezérigazgatója évek óta ismerik egymást, és hogy „nagyon tiszteli” őt. Elmondta, hogy minden egyesüléssel kapcsolatos megbeszélés virtuálisan zajlott. A Squawk ont he Street műsorvezetője, David Faber és Roche egyetértettek abban, hogy ez lehet az első olyan összefonódás, ahol a teljes folyamat virtuálisan ment végbe.
Az új valóság, amint azt az ADI Maxim összefonódás mutatja, további vállalati partnerség kialakulásához vezethet, valamint új technológiákat és innovációkat kell létrehozni és alkalmazni az M&A szektorban. Nyilvánvaló, hogy az M&A-ügyletek folytatódtak a világjárvány idején és után is folytatódni fognak. Karakterük megváltozhat, mert a felvásárlók olyan vállalkozásokat keresnek, amelyek a rendkívüli körülmények között is jól működnek, különös tekintettel az online kereskedelemre és a távmunkára.
A Palo Alto Networks például megduplázta a szoftveres cégekbe történő befektetését, amikor a közelmúltban 420 millió dollárt fektetett a CloudGenix nevű cégbe, amelynek a felhőalapú technológiája egyszerűsíti a felhőtárhelyek és kiskereskedelmi üzletek beépítését a vállalat biztonságos hozzáférési szolgáltatásához (SASE).
„Amint a járvány lelassul, állandó változást tapasztalhatunk abban, hogy a cégek hogyan gondolkodnak a távoli munkavégzésről. Ahogy az alkalmazások a vállalati adatközpontról felhőre költöznek, a felhasználóknak biztonságos hozzáférésre van szükségük bárhonnan, akár az irodában, akár máshol tartózkodnak ”- mondta Nikesh Arora, a Palo Alto Network elnöke és vezérigazgatója.
A koronavírus világjárvány alatt az M&A ügyletek távolról történő lebonyolítása számos kihívást hordoz magában:
Ezek olyan kihívások, amelyek még egy ideig velünk maradnak. Az üzletek azonban továbbra is folytatódnak. Mit tehetünk a siker érdekében?
Az M&A program hatékony működtetéséhez ebben a környezetben rendkívül fontos a körülményekre adott megfelelő válasz. A vállalatoknak:
Mint mindannyian tudjuk, a legjobban előkészített terveknek is szembe kell nézniük a valósággal, és nem minden lehetséges forgatókönyvre tudunk felkészülni. Az esélyekhez növelése érdekében érdemes az alábbi öt lépést betartani a távoli ügyletek megkötésekor:
Függetlenül attól, hogy távolról vagy az irodában dolgozik -, fontos megjegyezni a tíz aranyszabályt, amelyek időtől és körülményektől függetlenül alkalmazhatók:
Még a koronavírus és a társadalmi távolságtartás idején is lehet üzletet kötni. A legjobb ajánlatok egy részét a járvány idején tették. Egészséges adag optimizmussal, pozitivitással és kreativitással az üzletekre rá lehet találni, értékesíteni, strukturálni és finanszírozást találni sem lehetetlen. Legyen leleményes és kitartó az értékelés megőrzése, a lendület fenntartása és az időben történő cselekvés érdekében.
A Mercedes-Benz Group eladásai, árbevétele és nyeresége is csökkent az idei második negyedévben a tavalyi év azonos időszakához képest.
A benzin 6, a dízel 1 forinttal olcsóbb, mint a szomszédos országokban – közölte a KSH.
A várt 2 helyett 2,8 százalékkal nőtt a GDP a második negyedévben.
Köszönjük, hogy feliratkozott hírlevelünkre!
Kérem, pipálja be a captchát elküldés előtt
Ha egy másik hírlevélre is fel szeretne iratkozni, vagy nem sikerült a feliratkozás, akkor kérjük frissítse meg a böngészőjében ezt az oldalt (F5)!
Kérem, válasszon egyet hírleveleink közül!