Bejegyzések M&A címkével


2022. február 11. Cégvilág

Felével nőtt a vállalati felvásárlások értéke

A vállalati összeolvadások és felvásárlások (M&A) összértéke Magyarországon tavaly 1,67 milliárd dollárt (520,8 milliárd forintot) tett ki, ami közel 50 százalékkal haladta meg a 2020-as adatot – ismertette Sahin-Tóth Balázs, a budapesti Allen & Overy Kádár Ügyvédi Iroda vezető ügyvédje a globálisan működő társaság jelentése alapján pénteken online sajtótájékoztatón.

2021. szeptember 6. Cégvilág

Egyre inkább a felhasználószám az úr a cégértékelésben

Cégértékelés során a valós piaci érték megállapításának legfőbb célja, hogy azonosításra kerüljenek a céltársaság értékvezérlői. A napjainkban egyre közkedveltebb, előfizetői konstrukcióban működő IT-szolgáltatóvállalatok mellett egyre több, más iparágban tevékenykedő társaság tér át részlegesen/teljes mértékben havidíjakon alapuló megoldásokra is (Nespresso, MOL carsharing szolgáltatások).

2021. június 1. Cégvilág

COVID és cégvásárlási piac – felpörgés 2021-re?

A COVID-19 járvány az M&A piacra is kedvezőtlen hatást gyakorolt 2020-ban. A kezdeti sokk után a befektetők alkalmazkodtak az „új normálishoz” és ezzel folytatódtak a tranzakciók 2020 második felében. A gyors alkalmazkodás ellenére Európában csökkent a tranzakciók száma tavaly, míg 2021-re újra lendületet kaphatnak a cégvásárlások.

2021. április 27. Cégvilág

Akvizíciós hullám indulhat idén

Világszerte új lendületet kaptak a vállalati összeolvadások és felvásárlások (M&A) 2020 második felében, és ez a növekedés idén tovább folytatódhat – mutat rá az EY nemzetközi tanulmánya.

M&A koronavírus idején
2020. augusztus 5. Cégvilág Koronavírus

M&A koronavírus idején

Az M&A ügyleteknél rendkívül fontos a személyes jelenlét és a bizalom kiépítése. Vajon hogyan vészeli át az iparág a koronavírus miatt bevezetett korlátozásokat?

Cégvásárlás: az árazás módja fontos tényező
2020. február 21. Cégvilág

Cégvásárlás: az árazás módja fontos tényező

Minden cégvásárlás kulcsponti eleme az ár, akár vevői, akár eladói oldalon érintett szereplőt kérdezünk meg a főbb prioritásokról. A cég értékének meghatározásában fontos szerepet játszik, hogy a céget eladó és a céget vevő felek milyen árazási mechanizmusban egyeznek meg egymás között.