MNB: 19 millió forint bírságot kapott az Interactive Brokers Central Europe Zrt.


Az Magyar Nemzeti Bank (MNB) vizsgálata nyomán összesen 19 millió forint bírságot rótt ki az Interactive Brokers Central Europe Zrt.-re, egyebek közt az ügyfél-átvilágítás, panaszkezelés, informatika, pénzmosás-megelőzés, kiszervezés, illetve a társaság számlái feletti rendelkezési jog terén feltárt hiányosságok miatt; az intézkedések nem befolyásolják a befektetési szolgáltató megbízható működését – közölte a jegybank.

A közlemény szerint többszöri helyszíni ellenőrzést is magába foglaló korlátozott terjedelmű és mélységű, átfogó vizsgálatot folytatott le az Interactive Brokers Central Europe Zrt.-nél az MNB, a 2020. december 12-től az ellenőrzés lezárásáig terjedő időszakot áttekintve.

A vizsgálat során az MNB megállapította, hogy panaszkezelési gyakorlata során a társaság az ügyfelek írásbeli panaszaira adott indokolással ellátott válaszát számos esetben a jogszabályi határidőn túl küldte meg. A társaság továbbá nem felügyelt hatékonyan több, általa kiszervezett funkciót, és nem minden munkakör esetében határozta meg a betöltésükhöz szükséges informatikai ismereteket.

Az MNB hiányosságokat állapított meg a társaság IT-szabályzatai, az azok felülvizsgálatára irányuló szabályzati előírások betartása kapcsán is – írták.

Az MNB szerint a pénzmosás és terrorizmusfinanszírozás megelőzése (AML) kapcsán a társaság nem minden esetben alkalmazta megfelelően az egyszerűsített ügyfél-átvilágítási szabályokat. Emellett a társaság nem rendelkezett a más szolgáltató által elvégzett ügyfél-átvilágítási intézkedések eredményeinek elfogadására vonatkozó belső eljárásrenddel sem.

A feltárt hiányosságok miatt az MNB 60-180 napos határidővel kötelezte a társaságot a vonatkozó jogszabályi előírások betartására és az egyes jogsértések kijavítására, továbbá 11,3 millió forint felügyeleti, illetve 7,7 millió forint pénzmosási felügyeleti bírságot szabott ki.

A bírság kapcsán súlyosító körülménynek minősült a társaság jelentős piaci súlya, egyes hiányosságok rendszerszintű volta, jelentős kockázati besorolása, illetve a panaszkezelés sorozatos, többszöri problémái. Enyhítő körülménynek számított ugyanakkor a Interactive Brokers Central Europe Zrt. vizsgálat során tanúsított együttműködő magatartása, illetve, hogy az már az eljárás alatt számos problémát érdemben orvosolt – áll a közleményben.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 21.

A GVH hat magyar véleményvezérrel és számos hirdető céggel szemben indított eljárásokat

Az influenszereket követő fogyasztók és a tiszta piaci verseny elősegítése érdekében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárásokat indított hat magyar influenszerrel, számos hirdető céggel, közreműködő reklámügynökséggel szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt – közölte a hatóság kedden.

2024. május 21.

Az üres iroda fenntartása a legdrágább

Az elmúlt időszakban jelentősen átalakultak az irodahasználati szokások, ráadásul belépett a munkaerőpiacra a Z-generáció, amelynek tagjai nagyobb szabadságot, rugalmasságot várnak el az őket foglalkoztató vállalatoktól, valamint az irodákban is élményekre vágynak. Mindez kettős kihívást jelent a megfelelő munkahelyi környezet kialakításával, fenntartásával foglalkozó szakembereknek és a HR-eseknek. Új megközelítésre van szükség, hogy a dolgozók ne kényszerként éljék meg a bejárást, és a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák az irodai munkában.