Nagy büntetést kapott az MTelekom és a Vodafone


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A fogyasztók megtévesztéséért a Magyar Telekomot 100 millió, a Vodafone-t 50 millió forintra bírságolta a GVH; a hatóság szerint mindkét cég megtévesztően hirdette mobilinternet-szolgáltatását.


A Vodafone 2010. december 1. és 2011. június 4. között hirdetéseiben saját mobil adathálózatára vonatkozóan kiemelt üzenetként fogalmazta meg, hogy az a „leggyorsabb” és a „legjobb mobil adathálózat”. A GVH vizsgálata során azonban bebizonyosodott, hogy a mérések nem reprezentálták a mobilinternet szolgáltatás szempontjából lefedettnek tekinthető teljes területet, így a versenyhivatal szerint a reklám fő üzenete megtévesztette a fogyasztókat.

A Magyar Telekom 2011. február 24. és 2011. március 31. között a mobil adathálózatát népszerűsítő kampányában „a leggyorsabb mobil adathálózat” és a „leggyorsabb szélessávú mobil adathálózat” üzenetével csábította a vevőket. Az állítások alapjául szolgáló mérések azonban csak a letöltésre és a feltöltésre vonatkoztak, nem vizsgálták a webböngészési sebességet, valamint a sikeresség arányát a le- és feltöltések és a webböngészés körében.

A Gazdasági Versenyhivatal megállapította, hogy a vállalkozások jogszerűtlen összehasonlító reklámokat alkalmaztak, és a fogyasztókkal szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot folytattak. A Vodafone-t ezért 50 millió, a Magyar Telekomot pedig 100 millió forint bírság megfizetésére kötelezte a hivatal. A bírságösszegek különbségét elsősorban a reklámokra fordított kiadások eltérő mértéke indokolta – áll a GVH Adó Online-hoz eljuttatott közleményében.

Az MTI megkeresésére mindkét mobilszolgáltató társaság jelezte: bírósági keresetet nyújt be a GVH határozata ellen.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 16.

2024-ben már nem elég egy-egy marketing eszközben gondolkodni

Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.