Nem fejlesztenek a kkv-k


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Negatív rekordot döntött a hazai kisvállalkozások beruházási hajlandósága, jelenleg a cégek alig több mint fele gondolkodik fejlesztésben – derül ki a K&H Bank felméréséből.

A mintegy 700 kkv vezető megkérdezésével történt reprezentatív felmérés azt mutatja, hogy jelenleg a hazai kisvállalkozások átlagosan 55 százaléka tervez valamilyen beruházást, ami újabb 5 százalékpontos csökkenés az előző negyedév adataihoz képest.

A legnagyobb arányban továbbra is informatikai fejlesztésekre készülnek a kkv-k, ugyanakkor jelentősen, mintegy 5 százalékponttal csökkent az ebben gondolkodó vállalkozások aránya az előző negyedévhez képest. Ezt követi a gépekbe, berendezésekbe és a gépjárművekbe történő beruházás. Ezeknél – a vizsgált beruházási célok közül egyedüliként – enyhe növekedés is megfigyelhető.

A tervezett beruházásokat tekintve jelentős különbségek vannak az egyes szektorok között. A legkisebb beruházási hajlandóság a kereskedelemben figyelhető meg. Itt is az informatikai fejlesztéseket és a gépjárműpark beszerzését, korszerűsítését említik leggyakrabban beruházási célként.

Az egyes szektorok közül a mezőgazdasági cégeknél a legnagyobb a beruházást tervező vállalkozások aránya. Az agrárvállalkozások esetében a gépek, berendezések beszerzése, korszerűsítése a fő beruházási terület, mintegy 57 százalékuk tervez ilyet a következő egy évben. Ezzel szemben viszont minimális az informatikai fejlesztéseket, valamint gépjármű beszerzéseket tervező mezőgazdasági kkv-k aránya.

Összességében a kkv-k 25 százaléka foglalkozik termékfejlesztéssel, ez az arány a kereskedelemben lényegesen magasabb, mintegy 32 százalék.

Forrás: K&H Bank


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.