Nem fejlesztenek a kkv-k


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Negatív rekordot döntött a hazai kisvállalkozások beruházási hajlandósága, jelenleg a cégek alig több mint fele gondolkodik fejlesztésben – derül ki a K&H Bank felméréséből.

A mintegy 700 kkv vezető megkérdezésével történt reprezentatív felmérés azt mutatja, hogy jelenleg a hazai kisvállalkozások átlagosan 55 százaléka tervez valamilyen beruházást, ami újabb 5 százalékpontos csökkenés az előző negyedév adataihoz képest.

A legnagyobb arányban továbbra is informatikai fejlesztésekre készülnek a kkv-k, ugyanakkor jelentősen, mintegy 5 százalékponttal csökkent az ebben gondolkodó vállalkozások aránya az előző negyedévhez képest. Ezt követi a gépekbe, berendezésekbe és a gépjárművekbe történő beruházás. Ezeknél – a vizsgált beruházási célok közül egyedüliként – enyhe növekedés is megfigyelhető.

A tervezett beruházásokat tekintve jelentős különbségek vannak az egyes szektorok között. A legkisebb beruházási hajlandóság a kereskedelemben figyelhető meg. Itt is az informatikai fejlesztéseket és a gépjárműpark beszerzését, korszerűsítését említik leggyakrabban beruházási célként.

Az egyes szektorok közül a mezőgazdasági cégeknél a legnagyobb a beruházást tervező vállalkozások aránya. Az agrárvállalkozások esetében a gépek, berendezések beszerzése, korszerűsítése a fő beruházási terület, mintegy 57 százalékuk tervez ilyet a következő egy évben. Ezzel szemben viszont minimális az informatikai fejlesztéseket, valamint gépjármű beszerzéseket tervező mezőgazdasági kkv-k aránya.

Összességében a kkv-k 25 százaléka foglalkozik termékfejlesztéssel, ez az arány a kereskedelemben lényegesen magasabb, mintegy 32 százalék.

Forrás: K&H Bank



Kapcsolódó cikkek

2022. május 20.

Eltörölné a kamatstopot a Bankszövetség

A változó kamatozású lakossági jelzáloghitelekre korábban kamatbefagyasztást rendelt el a kormány, a Magyar Bankszövetség szerint azonban a reális gazdasági növekedés és a versenyképesség érdekében kívánatos a piaci viszonyok visszaállítása – közölte a szervezet az éves testületi ülését követően.

2022. május 20.

Gyengélkedik a söripar

Az első négy hónapban az öt legnagyobb magyarországi sörgyártó termelése 1,6 millió hektoliter volt, belföldi értékesítésük pedig 1,7 millió hektoliter, előbbi 8 százalékkal, utóbbi 4 százalékkal alacsonyabb a 2019. azonos időszakinál – mondta el az MTI kérdésére Kántor Sándor, az idén 30 éves Magyar Sörgyártók Szövetsége igazgatója. Az első négy hónapban a hordós sör forgalma, ami jó indikátora a szállodaipar-vendéglátás (HORECA) szektor teljesítményének, mindössze 77 százaléka volt a pandémia előttinek – jegyezte meg.

2022. május 20.

Átalakul az internetes szolgáltatási piac

Megváltozott az online szolgáltatások piaca, a vevők óvatosabban döntenek, egyre többen csak az utolsó pillanatban vásárolnak, és átalakult a keresett szolgáltatások köre – derül ki a főként internetes élmény-szolgáltatásokat kínáló Bónusz Brigád és az az e-kereskedelem kutatására szakosodott GKID közös felmérésből.