Nem fordítják hasznukra a saját adataikat a magyar cégek


Nem állnak túl jól a magyar vállalkozások a data governence területéhez tartozó folyamatok bevezetésében és használatában, ahogy abban sem, hogy a saját adataikat pénzzé tegyék. Ahogyan a Portfolio Conferences és a Wolters Kluwer Hungary közös szervezésében megrendezett Digital Compliance by Design&Legaltech Konferencián is elhangzott, a kiberbiztonsági jogi környezet átfogó változása is rámutat arra, hogy egyre növekszik a kibertámadások kockázata, és ezek az incidensek nemcsak a nagyvállalatokat érinthetik, hanem a kibervédelemmel kevésbé foglalkozó kkv-kat is – számol be a portfolio.hu.

„Az az adat nem monetizálható, ami nincs governálva” – adta meg az alaphangot az Adatgazdaság – ott az adat, hogyan lehet jogszerűen monetizálni? c. panelbeszélgetéshez Firniksz Judit, a Wolters Kluwer Hungary által felkért tudományos tanácsadó, a PPKE Versenyjogi Kutatóközpont kutatója moderátorként, rámutatva, hogy a data governance és az ezzel kapcsolatos adatkezelési folyamatok egy olyan terület, amelyben rengeteg szakkifejezést, és azt is főleg angolul használnak, ez pedig nagyban megnehezíti a vállalkozások helyzetét abban, hogy azokat a vállalati kultúra részévé tegyék, a munkavállalók magukénak érezhessék. Márpedig nem sok választásuk van, hiszen a terület szabályozása rohamtempóban zajlik, a jogszabályoknak pedig minden cégnek meg kell felelnie.

„A folyamat a jó minőségű adatok előállításával kezdődik, és akár egy belső vállalati szótár létrehozásával, mert ennek hiányában nem tud elindulni a diskurzus, a folyamat megértése.”

A TELJES cikk IDE kattintva érhető el.

Forrás: Jogászvilág


Kapcsolódó cikkek

2024. május 31.

Ismét olajat talált a Mol Vecsésen

Ismét olajat talált a Mol a közép-magyarországi Vecsésen – tette közzé a vállalat a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján pénteken.