Növekedéssel zárt a Pick Szeged Zrt. és Continental Dohányipari Zrt.


Pénzügyi és értékesítési szempontból is eredményes évet zárt tavaly a Continental Dohányipari Zrt., a sátoraljaújhelyi dohánygyárat tulajdonló társaság árbevétele közel 13, adózott eredménye pedig 30 százalékkal nőtt 2021-hez képest – közölte a cég szerdán. Jelentősen, 2021-es 70,679 milliárd forintról 80,28 milliárd forintra növelte értékesítésből származó nettó árbevételét tavaly a Pick Szeged Zrt. – derül ki a cég a Budapesti Értéktőzsde honlapján szerdán közzétett éves beszámolójából.

A magyar családi tulajdonban álló magántársaság éves beszámolója szerint árbevételük a 2021-ben realizált 56 milliárd forintról 63,7 milliárd forintra nőtt, az adózott eredmény pedig elérte a 8,2 milliárd forintot, amely harmadával meghaladja a két évvel ezelőtti 6,4 milliárd forintot.

A társaság tavaly növelni tudta a cigaretta, a természetes burkolású szivarka és az expandált dohány eladásait 2021-hez képest – írták a közleményben. Hozzátették, a fogyasztási dohány és vele együtt a hüvelyeladások – a nemzetközi piacok zsugorodását lekövetve – ugyan csökkentek, de a társaság ezen termékcsoportokban is erős pozícióval rendelkezik.

A végrehajtott fejlesztésekről szólva az írták, a közel tízmilliárd forint értékű beruházás keretében átadták a sátoraljaújhelyi dohánygyár új dohányelőkészítési-üzemcsarnokát. Emellett kiterjesztették a második dohányexpandáló-üzem működési rendjét, amely így tavaly novembertől teljes kapacitással, négy műszakos munkarendben szolgálja ki az expandált dohányra irányuló igényeket.

A közlemény idézi Füzi Csabát, a cég vezérigazgatóját, aki elmondta, 2023-ban elkezdik a dohánygyárat kiszolgáló infrastruktúra, azaz a raktárkapacitás-hiány csökkentése miatt az év elején megvásárolt, készáru-raktárnak szánt ipartelep fejlesztését.

Az 1996-ban Hódmezővásárhelyen alapított, jelenleg mintegy hétszáz munkavállalót foglalkoztató Continental Dohányipari Csoporthoz tartozik a sátoraljaújhelyi dohánygyár mellett a dohánytermeltetéssel- és feldolgozással foglalkozó szolnoki Dofer Dohányfermentáló Zrt. A társaság emellett Olaszországban, Németországban, Romániában és Szlovákiában is rendelkezik leányvállalatokkal.

Jelentősen növelte árbevételét a Pick Szeged Zrt.

Jelentősen, 2021-es 70,679 milliárd forintról 80,28 milliárd forintra növelte értékesítésből származó nettó árbevételét tavaly a Pick Szeged Zrt. – derül ki a cég a Budapesti Értéktőzsde honlapján szerdán közzétett éves beszámolójából.

A Bonafarm csoporthoz tartozó cég exportja tavaly 22,129 milliárd forintot tett ki, ami 8,5 százalékkal magasabb a 2021-esnél. A vállalkozás kivitelének meghatározó része, 21,61 milliárd forint értékben az Európai Unióba irányult. Németországba 13,897 milliárd forint, Csehországba 1,756 milliárd forint értékben exportált a Pick Szeged Zrt.

A húsipari cég adózott eredménye a 2021-es 10,323 milliárd forintról tavaly 6,917 milliárd forintra csökkent. A vállalkozás a beszámoló szerint 1795 munkavállalót foglalkoztatott. A cég személyi jellegű ráfordításai a 2021-es 10,9 milliárd forintról tavaly 11,2 milliárd forintra emelkedtek.

A beszámolóhoz csatolt üzleti jelentés szerint az európai, köztük a magyarországi nyershús-alapanyag piacán irányadó németországi jegyzés tavaly az év eleji 1,2 eurós kilónkénti szintről az év végére 2 euróra emelkedett, a csúcs pedig elérte a 2,1 eurót. A vállalkozás gazdálkodását jelentősen befolyásolták az orosz-ukrán háború következményei, a többi közt az energiaköltségek drasztikus – az áram esetében 100, a gáznál 189 százalékos – emelkedése. További kockázatot jelentett a környező országok mellett a Magyarországon is jelenlévő sertéspestis, valamint madárinfluenza.

A változékony üzleti környezetre a cég a portfólió optimalizálása, valamint a gyártási és logisztikai hatékonyság javítása mellett a növekvő alapanyag és feldolgozási költségek miatt végrehajtott árkorrekciós lépésekkel reagált. Így a Pick Szeged Zrt. 2022-ben is biztosítani tudta a stabil, zavartalan és eredményes gazdálkodást.

A cég tavaly a 2021-es 40 ezer tonnánál kevesebb, 37 ezer tonna húskészítményt – 9,5 ezer tonna penészes szalámit, 4,5 tonna penészmentes szárazárut és 23 ezer tonna hentesárut, bacont és sonkát – gyártott. A cég 2023-as üzleti tervében 98,2 milliárd forintos árbevételt és 8,4 milliárd forintos üzemi eredményt tűzött ki célul.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 16.

A Yettel kétszámjegyű bevételnövekedést ért el tavaly

Jó évet zárt tavaly a Yettel Magyarország: a távközlési szolgáltató árbevétele a nemzetközi számviteli sztenderdek szerint kétszámjegyű mértékben, 615 millió euróra nőtt, adózott nyeresége enyhe csökkenéssel 6 millió euró lett – ismertette Takács József, a Yettel Magyarország pénzügyi vezérigazgató-helyettese egy keddi sajtóbeszélgetésen Törökbálinton.

2024. április 16.

A vártnál többen váltottak lakásbiztosítást a márciusi kampányban

A márciusi lakásbiztosítási kampányban a vártnál többen kötöttek új biztosítást, illetve változtatták meg korábbi szerződésüket régi biztosítójuknál, csaknem félmillió új lakásbiztosítási szerződést kötöttek, illetve kötöttek újra az ügyfelek – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) miniszteri biztosa kedden a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.