NÚSZ: új szolgáltatással elkerülhető a bírság

Szerző: Adó Online
Dátum: 2018. augusztus 22.
Címkék: ,
Rovat:

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) új fejlesztésének eredményeképpen egyre több, az útdíjbevallásban közreműködő cég tud kényelmi szolgáltatásokat bevezetni a fuvarozóknak, ezek segítségével közvetlenül a járművezető telefonjára érkezhetnek olyan jelzések, mint a fedélzeti egység meghibásodása, az alacsony fizetési egyenleg vagy a jogosulatlan úthasználat.

A NÚSZ Zrt. szerdai közleményében felidézte: a teherjárművekre vonatkozó e-útdíjrendszer indulása óta több olyan szolgáltatást vezettek be, amelyek segítséget nyújtanak a teherjárművek vezetőinek, hogy útdíjfizetési kötelezettségüknek minél könnyebben és pontosabban tudjanak eleget tenni.

Ide tartozik a bírságriasztás, amelynek aktiválásával a NÚSZ figyelmezteti az érintettet, hogy még nem váltott jogosultságot az általa használt útra. Bizonyos lépésekkel a nagyobb összegű bírság kiszabása ilyenkor még elkerülhető.

Az alacsony egyenlegről szóló értesítés arról tájékoztatja az úthasználót, hogy lemerülőben van az útdíj rendezéséhez szükséges számlakerete.

A jármű vezetője ma már akár fedélzeti egységének meghibásodásáról vagy rendellenes működéséről is információt kaphat, így lehetősége van arra, hogy még időben orvosolja a problémát, és elkerülje az akár százezer forint nagyságrendű bírságot.

Az újításnak köszönhetően az ilyen fontos értesítések a NÚSZ egyre több bevallási közreműködő partnerénél már közvetlenül a jármű vezetőjének mobiltelefonjára érkeznek. Ennek előfeltétele, hogy a HU-GO online felületén telefonszámot állítsanak be járműveikhez a felhasználók.

A közlemény idézi Bartal Tamást, a NÚSZ vezérigazgatóját, aki közölte, hogy a magyar e-útdíjrendszeren belüli fejlesztéssel újabb pontját teljesítették annak a listának, amelyet korábban a fuvarozói érdekképviseletek állítottak össze. Ezeket az észrevételeket a jövőben is figyelembe veszik kényelmi szolgáltatásaik megvalósításakor.

A NÚSZ közleményében hangsúlyozta: nem a szankcionálást, hanem a jogkövető magatartásra ösztönzést és a bírság elkerüléséhez való segítségnyújtást tartja feladatának, ügyfélbarát szolgáltatásait is ennek jegyében bővíti.

Az új fejlesztésre épülő szolgáltatás működéséről és igénybevételének feltételeiről a fuvarozók a bevallási közreműködőknél érdeklődhetnek.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek:


Nagyot nőtt a termőföld ára
2020. február 27.

Nagyot nőtt a termőföld ára

A termőföld hektáronkénti átlagára elérte az 1,6 millió forintot tavaly, ami 11 százalékos drágulás az előző évhez képest az Agrotax Kft. legfrissebb elemzése szerint.

A kereskedelmi cégek vezetői a legoptimistábbak
2020. február 27.

A K&H kkv bizalmi index kutatás legutóbbi eredménye szerint meglehetősen optimistán nyilatkoztak a cégvezetők pénzügyeik idei alakulásáról, különösképp a kereskedelmi szektorban.

Az elrettentést célozza a Telekom-bírság
2020. február 26.

Három héten belül a második súlyos büntetést szabta ki a Gazdasági Versenyhivatal a Magyar Telekomra, mert a társaság megtévesztette a fogyasztókat.

Tovább nőtt az építőipari cégek száma
2020. február 26.

Az építőipari cégek számának növekedése 2020-ban sem állt meg, annak ellenére, hogy 2019 végén az építőipari termelés növekedése alacsonyabb fokozatba kapcsolt.