NÚSZ: új szolgáltatással elkerülhető a bírság


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Nemzeti Útdíjfizetési Szolgáltató (NÚSZ) új fejlesztésének eredményeképpen egyre több, az útdíjbevallásban közreműködő cég tud kényelmi szolgáltatásokat bevezetni a fuvarozóknak, ezek segítségével közvetlenül a járművezető telefonjára érkezhetnek olyan jelzések, mint a fedélzeti egység meghibásodása, az alacsony fizetési egyenleg vagy a jogosulatlan úthasználat.

A NÚSZ Zrt. szerdai közleményében felidézte: a teherjárművekre vonatkozó e-útdíjrendszer indulása óta több olyan szolgáltatást vezettek be, amelyek segítséget nyújtanak a teherjárművek vezetőinek, hogy útdíjfizetési kötelezettségüknek minél könnyebben és pontosabban tudjanak eleget tenni.

Ide tartozik a bírságriasztás, amelynek aktiválásával a NÚSZ figyelmezteti az érintettet, hogy még nem váltott jogosultságot az általa használt útra. Bizonyos lépésekkel a nagyobb összegű bírság kiszabása ilyenkor még elkerülhető.

Az alacsony egyenlegről szóló értesítés arról tájékoztatja az úthasználót, hogy lemerülőben van az útdíj rendezéséhez szükséges számlakerete.

A jármű vezetője ma már akár fedélzeti egységének meghibásodásáról vagy rendellenes működéséről is információt kaphat, így lehetősége van arra, hogy még időben orvosolja a problémát, és elkerülje az akár százezer forint nagyságrendű bírságot.

Az újításnak köszönhetően az ilyen fontos értesítések a NÚSZ egyre több bevallási közreműködő partnerénél már közvetlenül a jármű vezetőjének mobiltelefonjára érkeznek. Ennek előfeltétele, hogy a HU-GO online felületén telefonszámot állítsanak be járműveikhez a felhasználók.

A közlemény idézi Bartal Tamást, a NÚSZ vezérigazgatóját, aki közölte, hogy a magyar e-útdíjrendszeren belüli fejlesztéssel újabb pontját teljesítették annak a listának, amelyet korábban a fuvarozói érdekképviseletek állítottak össze. Ezeket az észrevételeket a jövőben is figyelembe veszik kényelmi szolgáltatásaik megvalósításakor.

A NÚSZ közleményében hangsúlyozta: nem a szankcionálást, hanem a jogkövető magatartásra ösztönzést és a bírság elkerüléséhez való segítségnyújtást tartja feladatának, ügyfélbarát szolgáltatásait is ennek jegyében bővíti.

Az új fejlesztésre épülő szolgáltatás működéséről és igénybevételének feltételeiről a fuvarozók a bevallási közreműködőknél érdeklődhetnek.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 24.

A BKIK javaslata alapján visszaállított SZÉP-kártya jelenti a belföldi turizmus motorját

A Nemzetgazdasági Minisztérium április 22-én kiadott közleménye szerint 2024 első negyedévét tekintve megállapítható, hogy az év első három hónapjában a SZÉP Kártya feltöltések összértéke meghaladta a 109,4 milliárd forintot, ami az előző év azonos időszakát 22 százalékkal, a 2019-es évet pedig 107 százalékkal múlta felül. A költések összege az első negyedévben meghaladta a 86 milliárd forintot. A területi kereskedelmi és iparkamarák tavaly év végén egyöntetűen javasolták a kormány számára, hogy a belföldi turizmus élénkítése érdekében 2024. január elsejével állítsa vissza a SZÉP-kártya felhasználásának eredeti kereteit, melyet a Kormány meg is valósított.

2024. április 24.

A bruttó átlagkereset 605 400 forint volt februárban, 14,0 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban

2024. februárban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 605 400, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 417 100 forint volt. A bruttó átlagkereset 14,0, a nettó átlagkereset 13,8, a reálkereset pedig 9,9 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest a fogyasztói árak 3,7 százalékos növekedése mellett – jelentette szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).