Pénztárgépcsere: nincs haladék


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Sem a benzinkutak, sem más kereskedelmi egységek esetében nem módosul a pénztárgépcsere határideje – közölte a Nemzetgazdasági Minisztérium. A jogkövető pénztárgép-üzemeltetőket nem érheti hátrány – indokol a tárca.


A Népszabadság szombati cikke szerint január 1-jétől a hazai benzinkutak nem értékesíthetnek üzemanyagot a szabályok megszegése nélkül, az adóhatósággal online kapcsolatot biztosító számlázási rendszer kiépítése, tesztelése, biztonságos beállítása ugyanis áthúzódik 2014-re. Iparági szereplők szerint az NGM még csak tervezet formában közölte a szükséges beállításokat, és időt vesz igénybe a kész rendszerek engedélyeztetése is, ezért a januári határidő betarthatatlan, annak elhalasztását kérik.

A szaktárca az MTI érdeklődésére közölte: minden érintettnek meg kell tennie minden tőle elvárhatót a jogszabályoknak való megfelelés érdekében, ami minden adóalany tekintetében mást jelent. Ez az üzemanyagtöltő állomásoknál minimálisan az üzembe helyezési kód megkérését, a megfelelő rendszer kiválasztását és megrendelését jelenti.

A Magyar Kereskedelmi Engedélyezési Hivatal (MKEH) eddig hat számítógép alapú pénztárgép típusra vonatkozó forgalmazási engedélyt adott ki, és ezek között van üzemanyagkút-kezelő pénztárgép is. Az eddig elvégzett előzetes tesztelések, valamint a folyamatban lévő típusvizsgálatok eredményei alapján a következő 7-10 napban a számítógép alapú pénztárgépekre vonatkozó forgalmazási engedélyek számának érdemi növekedése valószínűsíthető. „Az átállás tehát megoldható. Amennyiben a NAV hiányosságot állapít meg, szankcionálni fog” – közölte az NGM.

A minisztérium ismertette továbbá: az MKEH honlapján közzétett, érvényes forgalmazási engedélyű pénztárgépek közül a Flexys V12, VEC11.0SW. típusú pénztárgép kétvállalkozós típus, amely 2013. november 20-ától rendelkezik jogerős érvényes forgalmazási engedéllyel, és megfelel a jogszabályi előírásoknak, így azon üzemeltetők számára, akiknek az igényeit e rendszer kielégíti, ez a típus megfelelő. Amennyiben valaki többletigényt fogalmaz meg a rendszerrel szemben – a gyártóval való egyeztetés útján – nyilván egyedi fejlesztésű rendszerek is megjelennek majd a piacon, ennek időigénye a megrendelő és gyártó egyeztetésén alapuló fejlesztési munka hosszától függ.

Arra a kérdésre, hogy mely szerv és milyen formában közölte az érintett körrel az átálláshoz szükséges pontos – akár szoftveres – beállítási feltételeket, a tárca válasza az volt, hogy a követelményeket az NGM rendelet határozza meg, a pénztárgép forgalmazók ennek megfelelően fejlesztik a rendszereket. Az NGM rendelet megjelent a Magyar Közlönyben, továbbá elérhető a NAV honlapján is. A feltételek adottak a jogszabályban, a pénztárgép forgalmazóknak kell engedélyeztetni a rendszert (mint ahogyan már van is ilyen), az üzemeltetők pedig az engedélyezett pénztárgép típust vezethetik be.

Mivel a feltételek, előírások a szabályozásban egyértelműen rögzítettek, ezeket már hosszabb ideje ismerik a fejlesztők – fejtette ki a szaktárca annak firtatására, véleményük szerint a pontos feltételek megismerését követően mennyi idő szükséges az üzemanyagtöltő állomásoknak a biztonságos átálláshoz. Hozzátették: a NAV már a február 15-iki NGM rendelet hatályba lépésétől folyamatos konzultációs lehetőséget biztosított a fejlesztőknek, gyártóknak, akik számos észrevételt, kérdést, kérést fogalmaztak meg, ezeket figyelembe véve pontosították, finomították a műszaki, informatikai előírásokat.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 5.

A BYD és az Ayvens együttműködik az európai elektromos átállás folyamatában

Szándéknyilatkozatot írt alá a BYD kínai elektromosjármű-gyártó és az Ayvens nemzetközi flottakezelő szolgáltató arról, hogy együttműködnek az új energiákkal hajtott személyautók és könnyű haszonjárművek terjesztésének érdekében az európai piacon – tájékoztatta a BYD PR Hungary szerdán közleményben.

2024. július 5.

KSH: 5,2 százalékkal csökkent az ipari termelés

Májusban az ipari termelés volumene 5,2, munkanaphatástól megtisztítva 4,9 százalékkal elmaradt az egy évvel korábbitól. 2024. májusban az export euróban számított értéke 8,8, míg az importé 9,0 százalékkal maradt el az előző év azonos időszakitól.