Piacfelosztásra gyanakszik a GVH, két marketingcéget vizsgál
Kapcsolódó termékek: Cégjogi kiadványok, Vállalati Jogtár demo
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Versenykorlátozás gyanúja miatt vizsgálja a Gazdasági Versenyhivatal a Star Network MCN Szolgáltató Kft.-t és a 4KIDS Meseportál Kft.-t – közölte a versenyhatóság.
A versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti a jogsértés megállapítását, de a két, többek között Youtube-kampányokkal és influencer-marketinggel foglalkozó cég együttműködési megállapodása alapján a GVH piacfelosztást feltételez, ami súlyos jogsértés. A vállalkozások között ráadásul olyan információcsere is megvalósulhat, amely kizárhatja, vagy jelentős mértékben csökkentheti a versenytársak egymástól független viselkedéséből fakadó bizonytalanságot, ami a piaci verseny alapvető mozgatórugója – írták.
A közlemény hangsúlyozza, hogy a hasonló együttműködési megállapodások nem feltétlenül károsak, hiszen eredményezhetnek költségmegtakarítást, jobb termékminőséget, szélesebb kínálatot, gyorsabb fejlődést is. A piacot viszont nem oszthatják fel, mert a verseny torzulása a lehetséges előnyöknél nagyobb hátrányt okozhat a fogyasztóknak – tették hozzá.
A Star Network és a 4KIDS Meseportál ügyében indult eljárás időtartama 6 hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb 6 hónappal hosszabbítható meg – közölte a GVH.
(MTI)