Pörög a műszaki cikkek piaca – infografika


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az okostelefonok, a tabletek és lapostévék egyre népszerűbbek, s szépen viszik a háztartási gépeket is. A műszaki cikkek eladásai 14,9 százalékkal bővültek az első negyedévben. Az InfoTandem heti infografikája.


Alaposan rákapcsolt Magyarországon a műszaki termékek piaca. Az idei első negyedévben a GfkTemax Indexbe tartozó termékek közül négy főcsoportban is 20 százalék körüli, vagy a fölötti növekedést mértek 2013. hasonló időszakához képest. A leggyorsabb tempót épp a legnagyobb súlyú szegmens, a 32,2 milliárdos forgalmú telekommunikáció produkálta, ahol több mint negyedével ugrottak meg az eladások. E mellett kiemelkedő növekedést értek el a szórakoztató elektronikai cikkek, valamint a háztartási kis- és nagygépek is. A GfK folyamatos kiskereskedelmi panelkutatásonalapuló indikátora által követett hét alcsoport közül az információs technológia mérsékelt bővülést tudott felmutatni, míg a viszonylag kis súlyú irodatechnikai és fotó szektorokban visszaesés regisztráltak. Az együttes forgalom 105,9 milliárd forintra rúgott, ami 14,9 százalékos növekedésnek felel meg.

 

Közelebbről rátekintve az egyes alcsoportokra, a piac motorjának számító telekommunikációt az okostelefonok növekvő népszerűsége repítette előre; a vizsgált negyedévben eladott készülékeknek immár a 60 százaléka tartozott ezen – a hagyományosnál magasabb átlagárú – kategóriába. A szórakoztató elektronikánál továbbra is azLCD kijelzős televíziók, azon belül is különösen nagyképernyős lapostévéka favoritok, de a játékkonzolok is kimagaslóan teljesítettek.

A háztartási kisgépeknél számos év végi kampány átnyúlt az idei első hónapokra, erőteljesen tolva az eladásokat. A kávéfőzők, a vízforralók és a kenyérpirítók egyaránt kétszámjegyű növekedéssel tűntek ki, s még ezeknél is fényesebben szerepeltek a robot- és turmixgépek, valamint a botmixerek. A nagygépeknél a két vezető termékcsoport, a hűtők és a mosógépek domináltak.Előbbinél a kétajtós alulfagyasztós, míg utóbbinálaz elöltöltős, keskeny kivitelűmodellek a legnépszerűbbek.

A némiképp lelassult információs technológiai területen belül a tabletek iránti lelkesedés továbbra sem szűnik, de a különféle adatbevitelt segítő eszközök, billentyűzetek is jól fogytak. Ugyanakkor például a háttértárolóknál stagnálást, a webkameráknál pedig kétszámjegyű visszaesést mértek.

A visszacsúszó főcsoportok közül a fotópiac néhány százalékos mínusszal megúszta. Úgy tűnik, a fix objektíves kompaktfényképezőgépeknél tartós hanyatló trenddel kell számolni, miközben a D-SLR technológiát alkalmazó masinák előretörnek. Az irodatechnikai szegmens egytizedeshez közelítő zsugorodásért elsősorbana festékpatronok és tonerekgyenge szereplése okolható, amit nem tudott ellensúlyozni anyomtatók és multifunkcionális eszközök iránti amúgy élénkülő kereslet sem.



Kapcsolódó cikkek

2021. július 29.

Élénkül a lakásépítés

Erős területi átrendeződéssel élénkül a lakásépítés, az első fél évben 9795 új lakás épült, 12,8 százalékkal több mint egy évvel korábban – jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH). A növekedést az első negyedévi 28,9 százalékos emelkedés hozta, a második negyedévben 272-vel 6,9 százalékkal kevesebb lakást adtak át.

2021. július 28.

Drágulhat az édes élet

Drágulásra készülnek az édességgyártó vállalkozások, de a termelés korszerűsítésével megőrizhetik a versenyképességüket – mondta a Magyar Édességgyártók Szövetségének elnöke, a szervezet szerdai sajtótájékoztatóján Budapesten.

2021. július 27.

Határozottan a fékre lép a jegybank

A jegybank 30 bázisponttal 1,20 százalékra emelte az alapkamatot, s kamatemelési ciklus havi ütemű, határozott lépésekkel történő folytatását ígéri.