Pörög a műszaki cikkek piaca – infografika


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az okostelefonok, a tabletek és lapostévék egyre népszerűbbek, s szépen viszik a háztartási gépeket is. A műszaki cikkek eladásai 14,9 százalékkal bővültek az első negyedévben. Az InfoTandem heti infografikája.


Alaposan rákapcsolt Magyarországon a műszaki termékek piaca. Az idei első negyedévben a GfkTemax Indexbe tartozó termékek közül négy főcsoportban is 20 százalék körüli, vagy a fölötti növekedést mértek 2013. hasonló időszakához képest. A leggyorsabb tempót épp a legnagyobb súlyú szegmens, a 32,2 milliárdos forgalmú telekommunikáció produkálta, ahol több mint negyedével ugrottak meg az eladások. E mellett kiemelkedő növekedést értek el a szórakoztató elektronikai cikkek, valamint a háztartási kis- és nagygépek is. A GfK folyamatos kiskereskedelmi panelkutatásonalapuló indikátora által követett hét alcsoport közül az információs technológia mérsékelt bővülést tudott felmutatni, míg a viszonylag kis súlyú irodatechnikai és fotó szektorokban visszaesés regisztráltak. Az együttes forgalom 105,9 milliárd forintra rúgott, ami 14,9 százalékos növekedésnek felel meg.

 

Közelebbről rátekintve az egyes alcsoportokra, a piac motorjának számító telekommunikációt az okostelefonok növekvő népszerűsége repítette előre; a vizsgált negyedévben eladott készülékeknek immár a 60 százaléka tartozott ezen – a hagyományosnál magasabb átlagárú – kategóriába. A szórakoztató elektronikánál továbbra is azLCD kijelzős televíziók, azon belül is különösen nagyképernyős lapostévéka favoritok, de a játékkonzolok is kimagaslóan teljesítettek.

A háztartási kisgépeknél számos év végi kampány átnyúlt az idei első hónapokra, erőteljesen tolva az eladásokat. A kávéfőzők, a vízforralók és a kenyérpirítók egyaránt kétszámjegyű növekedéssel tűntek ki, s még ezeknél is fényesebben szerepeltek a robot- és turmixgépek, valamint a botmixerek. A nagygépeknél a két vezető termékcsoport, a hűtők és a mosógépek domináltak.Előbbinél a kétajtós alulfagyasztós, míg utóbbinálaz elöltöltős, keskeny kivitelűmodellek a legnépszerűbbek.

A némiképp lelassult információs technológiai területen belül a tabletek iránti lelkesedés továbbra sem szűnik, de a különféle adatbevitelt segítő eszközök, billentyűzetek is jól fogytak. Ugyanakkor például a háttértárolóknál stagnálást, a webkameráknál pedig kétszámjegyű visszaesést mértek.

A visszacsúszó főcsoportok közül a fotópiac néhány százalékos mínusszal megúszta. Úgy tűnik, a fix objektíves kompaktfényképezőgépeknél tartós hanyatló trenddel kell számolni, miközben a D-SLR technológiát alkalmazó masinák előretörnek. Az irodatechnikai szegmens egytizedeshez közelítő zsugorodásért elsősorbana festékpatronok és tonerekgyenge szereplése okolható, amit nem tudott ellensúlyozni anyomtatók és multifunkcionális eszközök iránti amúgy élénkülő kereslet sem.


Kapcsolódó cikkek

2024. május 21.

A GVH hat magyar véleményvezérrel és számos hirdető céggel szemben indított eljárásokat

Az influenszereket követő fogyasztók és a tiszta piaci verseny elősegítése érdekében a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárásokat indított hat magyar influenszerrel, számos hirdető céggel, közreműködő reklámügynökséggel szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt – közölte a hatóság kedden.

2024. május 21.

Az üres iroda fenntartása a legdrágább

Az elmúlt időszakban jelentősen átalakultak az irodahasználati szokások, ráadásul belépett a munkaerőpiacra a Z-generáció, amelynek tagjai nagyobb szabadságot, rugalmasságot várnak el az őket foglalkoztató vállalatoktól, valamint az irodákban is élményekre vágynak. Mindez kettős kihívást jelent a megfelelő munkahelyi környezet kialakításával, fenntartásával foglalkozó szakembereknek és a HR-eseknek. Új megközelítésre van szükség, hogy a dolgozók ne kényszerként éljék meg a bejárást, és a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák az irodai munkában.