Pozitív a fogadtatása a zsugorinfláció miatti új tájékoztatási kötelezettségnek


Pozitívan fogadta a lakosság a zsugorinfláció – az azonos áron kínált, de kiszereléscsökkentett termékek – miatt bevezetett új tájékoztatási kötelezettséget, és negyedük próbálja tudatosan elkerülni ezeket az árukat – állapította meg a Reacty Digital felmérésében, amelyről közleményben tájékoztatta.

A vizsgálat eredményeit bemutató összefoglalóban ismertetik: a felnőtt lakosság 82 százaléka találkozott már olyan előrecsomagolt termékkel, amelynek nem az árát növelték, hanem a kiszerelését csökkentették. Tízből heten vásároltak is már ilyen csökkentett kiszerelésű terméket – emelték ki.

Hozzátették: a lakosság kétharmada hallott már az élelmiszer-kereskedőket érintő tájékoztatási kötelezettségről, amely a kiszereléscsökkentett termékekre hívja fel a figyelmet. A felnőtt magyar lakosság 55 százaléka értékeli pozitívan a tájékoztatási kötelezettséget. A nem pozitívan reagálók zöme is inkább semleges állásponton van, csak minden tizedik ember áll negatívan az intézkedéshez.

Az áru kiszerelésének csökkenését mutató jelzéssel szintén a lakosok 55 százaléka találkozott már élelmiszerboltokban, arányuk a nagyobb településeken élők között magasabb – jelezték.

A kutatásból kiderült, hogy a válaszadók negyede próbálja tudatosan elkerülni azokat a termékeket, amelyek esetében a kiszerelés csökkenését jelzik. További 41 százalékuk nyilatkozta azt, hogy ha fontos neki egy márka, akkor mindenképp megveszi, máskor azonban igyekszik elkerülni a csökkentett kiszereléseket. A lakosság harmadát a jelzés egyáltalán nem befolyásolja vásárlásai során – áll a közleményben.

A Reacty Digital nem, életkor, iskolai végzettség és régió szerint reprezentatív felmérése áprilisban 1114 ember bevonásával készült a 18-79 éves korosztályban.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Így működnek majd a távfelügyelt boltok

A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.

2024. május 17.

Mi lesz a nyaralásokkal 2024-ben?

Nagyjából két évvel a koronavírus-járvány okozta sokk után úgy tűnik, mostanra újra megjött a magyarok utazási kedve, sőt új dimenzióba lépett. Az Everguest megbízásából készített friss Tárki – kutatás szerint az idén a magyarok több mint harmada (34%) tervezi, hogy részt vesz hosszabb-rövidebb utazáson, az elmúlt évhez képest bővül az utazást tervezők aránya. Az idén a magyarok több mint háromnegyede tervezi, hogy időt tölt a Balatonnál, a fővárost is évről évre egyre többen választanák. A válaszadók többsége azonban aggodalommal tekint a folyamatosan emelkedő árakra, ami továbbra is komoly kihívást jelent a belföldi turizmus számára.

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.