Sokan veszik online a karácsonyi ajándékokat


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A magyarok 71,9 százaléka vásárol karácsonyi ajándékokat az interneten – derül ki a PayPal online pénzügyi szolgáltató cég nemzetközi felméréséből.


A magyarok az idén korábban kezdték a felkészülést a karácsonyi ajándékozásra. Bár a válaszadók többsége, 64,6 százaléka általában decemberben vagy közvetlenül az ünnepek előtt lát hozzá az ajándékvásárláshoz, közel 43 százalékuk az idén már novemberben vagy akár korábban is megkezdte a karácsonyi előkészületeket.

A felmérés szerint házastársának, partnerének közel 64 százalék vásárol ajándékot, 61,6 százalék említette a megajándékozottak között a szülőket, 55,9 százalék a gyerekeket. A válaszadók 17,1 százaléka saját magának is vásárol karácsonyi ajándékot, sőt csaknem 10 százalék a házi kedvencét is meglepi valamivel.

A kutatásból kiderült az is, hogy a válaszadók 85,7 százaléka nem készít előre listát a megvásárolni kívánt ajándékokról, és 30,3 százalékuk kettő vagy több napot tölt azok beszerzésével. 

Ami az ajándékokra szánt összeget illeti, a kutatás szerint a többség nem költ sokat: a karácsonyi kiadásokra vonatkozó kérdésre csupán 19 százalék választotta a „többé-kevésbé magas” válaszlehetőséget.

ADÓklub Online 2016 – Androidos okostelefonnal

 

ADÓ szaklap online

ADÓ-kódex szaklap online

Számviteli tanácsadó szaklap online

Áfa-kalauz szaklap online – ADÓ

kérdések és válaszok

Ado.hu Prémium cikkek

Rendelje meg most >>

A megkérdezettek közül sokan többféle fizetési módot is alkalmaznak: készpénzes utánvéttel 52,7 százalék, kártyával 44,4 százalék, átutalással vagy e-pénztárcával 25,7 százalék, PayPallel vagy egyéb módon pedig 20,3 százalék fizet az online megrendelt árucikkekért. A PayPalt 39,1 százalékuk tervezi használni a jövőben. Mindazonáltal továbbra is sokan vannak, akik a hagyományos bolti vásárláshoz képest kevésbé biztonságos megoldásnak tekintik egy árucikk online beszerzését. 

A válaszok alapján a magyarok harmadának vannak aggályai a megrendelt termék minősége vagy amiatt, hogy nem azt kapják, amire számítanak.

A felmérést a GfK piackutató készítette 5 országban, több mint 5000 fogyasztó megkérdezésével.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 1.

Szomszédainknál erősít a piacvezető magyar HR-szolgáltató: felveszi a Prohuman nevet a szerb leánycég

Prohuman néven folytatja tevékenységét Szerbiában a CityScope HR-szolgáltató, amely tavaly került az immár 7 országban működő magyar tulajdonú cégcsoport irányítása alá. Tovább erősödik a Prohuman Szlovéniában is, ahol a két évtizedes szakmai tapasztalattal bíró Slavica Jerebet nevezték ki az ügyvezető igazgatói posztra. A 20 éves, több mint ezer ügyfelet kiszolgáló és mintegy 25 ezer embernek munkát adó Prohuman Group nem titkolt célja, hogy a hazai piacvezető és meghatározó régiós szerep után egész Kelet-Közép-Európa első számú HR-szolgáltatójává váljon.

2024. július 1.

Pénzt és energiát takarítunk meg a korszerűsítéssel – indul az Otthonfelújítási program

A hazai lakóépületek legalább 80 százaléka 1990 előtt épült, a lakásállomány nagyjából 40 százaléka pedig energetikai szempontból rossz kategóriába sorolható, így a lakóingatlanok energiahatékonyságának javítása kiemelt fontosságú – hangsúlyozták az MBH Bank szakértői az Otthonfelújítási program indulása kapcsán tartott sajtótájékoztatón.

2024. július 1.

Rekordévet zárt a Ganz 2023-ban

Több mint másfélszeresére, 71,55 millió euróra nőtt a Ganz Transzformátor- és Villamos Forgógépgyártó Kft. árbevétele 2023-ban. A 2020-ban történő reorganizációt követően a magyar nehézgépgyártó vállalat egy sor energiahatékonysági és gyártástechnológiai fejlesztést indított el, amelynek köszönhetően a társaság új fejlődési pályára állt. A vállalat nemcsak hazai terepen teljesített jól, árbevételének fele az európai piacról származott 2023-ban.