Mesterséges intelligencia ír hirdetéseket
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A vállalkozások világa talán sosem volt még ennyire megosztott, mint napjainkban. 2023 teljes egészében felforgatta az állóvizet: a mai Magyarországról tulajdonképpen eltűnt a vállalkozói középréteg: a piacot a felső 10% uralja, a statisztikák alapján egy cégnek 5,6-szor nagyobb az esélye ide bekerülni. A mesterséges intelligencia átalakítja az eddig ismert hirdetési rendszert – hirdetési piacot is átszabja és már a KKV szektornak is fontos gondolkoznia azon, hogyan állítja a cég megmaradásának, vagy erősödésének szolgálatába. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál már a mesterséges intelligencia (MI) generálja a hirdetési szövegeket.
2022 kihívásai után idén sem lélegezhetnek fel a kis- és középvállalkozások. A szegmens, noha sérülékeny, egymaga termeli ki a munkaerőpiacon található állások háromnegyedét, a GPD-nek pedig átlagosan 50 százalékát.
„A szegmens folyamatosan pulzál, milliárdos vállalatok tudnak a csőd szélére kerülni néhány hónap alatt, de ugyanígy egy induló cég is rövid időn belül milliárdos szervezetté nőheti ki magát. Ehhez három dologra van szükség: jól működő marketingeszköz-rendszerre, 360% fokos lefedettségre és hatékony erőforrás-befektetésre” -árulta el Berta Gergő, web- és marketing szakértő.
Új hirdetéscélzási modell a Metánál
A mesterséges intelligencia átalakítja az eddig ismert hirdetési rendszert. A személyes adatok védelme különösen hangsúlyos téma most, amikor az életünk nagy része online zajlik. A korábbi adatgyűjtési botrányok miatt a Meta vezetősége egész új stratégiával rukkolt elő. Az új modell már nem a sokat vitatott adathalászatra, hanem a mesterséges intelligenciára épít. A Meta Lattice nevű innováció lényege, hogy előre jelzi, hogyan reagálnak majd a felhasználók az adott hirdetésre. Ehhez tudásmegosztást használ a Meta különböző felületein, így Instagramon, Reels-videóknál vagy a Facebook-hírfolyamban, hogy hatékonyan feltérképezhesse az ügyfelek érdeklődési körét és online szokásait. Az adatok alapján nem csak a pillanatnyi érdeklődésünkről kap reális képet, de a jövőbeli érdeklődésünk is előre tudja vetíteni.
„Magánszemélyként is tapasztalhatjuk ezeknek a változásoknak az áldásos oldalát, azzal, hogy erősödik az AI-jelenlét a hirdetések világában, sokkal személyreszabottabbá vállnak a reklámok. Az igényünkhöz és a pénztárcánkhoz mért legideálisabb ajánlatokat dobja majd elénk a rendszer, már nem kell saját magunknak gyűjtögetni és analizálni az ajánlatokat” – mondta el Berta Gergő, web-és marketing szakértő. Hozzátette, a vállalkozásoknak pedig elsőként kell reagálniuk a marketing területén zajló paradigmaváltásra, ha szükséges, akár külső erőforrás igénybevételével.
Mesterséges intelligencia ír hirdetéseket egy ingatlanirodának
Az ingatlanpiac olyan szektor, ahol az ügynököknek gyakran szembe kell nézniük a mindennapi teendők mellett nagy mennyiségű adminisztrációs feladatokkal is. Egy forradalmi innováció azonban egészen új távlatokat nyit a szakmában: egy magyarországi ingatlanos hálózatnál már a mesterséges intelligencia (MI) generálja a hirdetési szövegeket.
Az MI alkalmazása az ingatlanirodákban forradalmi változásokat hoz a piacra. Korábban az ingatlanértékesítőknek órákat kellett eltölteniük a hirdetések megfogalmazásával és optimalizálásával. A mesterséges intelligencia alkalmazása ezen a területen egy újabb példa arra, hogy hogyan tudja a technológia támogatni az emberek munkáját. Az MI nem helyettesíti az emberi kreativitást és tapasztalatot, hanem kiegészíti azokat.
Az ingatlanirodák számára az MI alkalmazása további új lehetőségeket is kínál. A fejlesztést bevezető hálózat díjmentes értékesítői profilt biztosít azoknak, akik szeretnék kipróbálni magukat a szakmában és kihasználni az MI által generált hirdetések előnyeit.
„Mostantól az MI által generált hirdetési szövegek automatikusan készülnek, az értékesítő által megadott paraméterek és az ingatlan adatai alapján. Ez az új megoldás rengeteg időt spórol nekünk. Az ügynökök mostantól a hirdetések szövegére fordított idő helyett a legfontosabb feladatokra összpontosíthatnak, mint például az ügyfelekkel való kapcsolattartás, az ingatlanok megtekintése és a tárgyalások lebonyolítása” – árulta el Barna József, a Városi Ingatlaniroda – VING hálózatának vezetője.
Az ingatlanpiac folyamatosan változik és fejlődik, ez az újítás jelentős előrelépést jelent a szektorban. Az ingatlanirodák hatékonyabbá válnak, és az értékesítési folyamat gördülékenyebbé válik. Az MI forradalma már itt van, és az ingatlanirodákban alkalmazva az ingatlanértékesítők számára kínálja a jövő lehetőségeit. Mi sem bizonyítja jobban a fentieket, mint hogy ezt a cikket is 90%-ban az MI fogalmazta valós információk alapján.
Forrás: Maximum Business sajtóanyaga