Szigorítják az online szálláshely-közvetítők tevékenységét
Az online szálláshely-közvetítőknek magyar nyelvű, élőhangos ügyfélszolgálatot és panaszkezelési mechanizmust kell működtetniük, ha legalább három vármegyében nyújtanak szolgáltatást.
A jövőben az online szálláshely-közvetítőknek magyar nyelvű, élőhangos ügyfélszolgálatot és panaszkezelési mechanizmust kell működtetniük, ha a szolgáltatásuk Magyarországon legalább három vármegyére kiterjed. Az erről szóló jogszabályt – amelyet kormánypárti képviselők nyújtottak be – az Országgyűlés 177 igen, egy nem szavazattal és egy tartózkodással fogadta el.
A jogszabály 30 napos határidőt szab az online szálláshely-közvetítőknek, hogy megválaszolják a szálláshely-szolgáltatótól hozzájuk érkezett panaszokat, és megtiltja számukra, hogy tisztességtelen szerződési feltételeket alkalmazzanak. Így például kizárja a határozatlan idejű vagy a teljesítéstől számított 45 napnál hosszabb fizetési határidőt, valamint tisztességtelen szerződési feltételnek minősíti a szálláshely-szolgáltató számára egyoldalúan előírt fizetési biztosítékot is.
(MTI)