Tizedével nőtt a felvásárlások száma


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A vállalati összeolvadások és felvásárlások (M&A) száma  Magyarországon 12 százalékkal nőtt 2014-ben az előző évhez képest, a piac becsült mérete pedig 18 százalékkal bővült. A befektetők elsődleges célpontjai továbbra is az IT és a technológiai vállalatok voltak – derül ki az EY legfrissebb M&A Barometeréből, amelyet csütörtökön ismertettek.


A 11 közép- és dél-európai ország piacát elemző barométer szerint Magyarország az ötödik legaktívabb volt az ügyletek számát tekintve, az élen Törökország, Lengyelország és Csehország áll.

Tavaly 102 ügylet valósult meg Magyarországon, a becsült hazai M&A piac értéke 1,5 milliárd dollárt tett ki. A régióban összesen 1304 tranzakciót hoztak nyilvánosságra tavaly, ezek becsült összértéke mintegy 38,5 milliárd dollár – ismertette Dezse Margaret, az EY tranzakciós tanácsadási szolgáltatások vezető partnere.

A tranzakciók számát tekintve az elmúlt öt év legjobb eredményét érte el 2014-ben a magyarországi M&A piac. A régiós tranzakciószámból Magyarország 8 százalékkal részesedett tavaly, míg egy évvel korábban 6 százalékkal.

Új szolgáltatásokkal bővült az Adó Online:
  • díjmentes cikk és szaklap értesítő
  • kérdés-válasz szolgáltatásunk kényelmesebb használata
  • egyedi szaklap ajánlatok

A hazai felvásárlási piacot a belföldi ügyletek uralták, a tranzakciók 61 százalékában a célvállalat és a vevő is magyar társaság volt. A külföldiek által megvalósított ügyletek aránya 30 százalékra csökkent az előző évi 36 százalékról, míg a külföldre irányuló magyar felvásárlások aránya 5-ről 9 százalékra nőtt.

A külföldi vevők között továbbra is az amerikai befektetők állnak az élen, majd Nagy-Britannia és Németország következik, de érkeztek befektetők Csehországból, Lengyelországból, Norvégiából és Svájcból is.

Az ügyletek 33 százaléka az IT szektorban valósult meg, a telekommunikációs iparágra és az energetikai piacra az ügyletek 11-11 százaléka esett.

A tavaly megvalósult nagyobb tranzakciók közül a sajtótájékoztatón megemlítették a Central Fund által felvásárolt Sanoma Médiát, a Ringier és Axel Springer portfólióelemek VCP-hez kerülését, a Használtautó.hu 50 százalékának megvételét, illetve a Profession.hu eladását. Az energetika területén a Mol csehországi, szlovákiai és romániai benzinkút-vásárlásai számítottak a legnagyobb ügyletek közé.

Dezse Margaret elmondta, hogy összességében tavaly is folytatódott a 2011 óta tapasztalt pozitív trend. A cégeknél erősödött a bizalom, több készpénzzel rendelkeznek és javultak a finanszírozási lehetőségek is.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. február 21.

Rangos nemzetközi turisztikai díjakat hozott a kínai újév Magyarországnak

Kínától, az egyik legfontosabb küldőországtól öt jelentős szakmai elismerésben részesült a magyar turisztikai szektor. A kínai National Geographic Travel a legminőségibb úti célok között ajánlja Magyarországot, a Voyage Magazine pedig az Év új feltörekvő desztinációjának választotta hazánkat. Emellett az ország vezető turisztikai médiuma, valamint a legnagyobb szálláshelyfoglaló platformja több kategóriában is a legjobbak közé sorolta a Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) országimázsépítő és forgalomösztönző tevékenységét.

2024. február 21.

Új rendelet az élelmiszer-infláció kezelésére

Valószínűleg a legtöbben találkoztunk már olyan helyzettel, amikor megvettük kedvenc csokoládénkat az élelmiszerboltban, majd otthon felbontva meglepődve tapasztaltuk, hogy a csokoládé mérete és súlya csökkent, miközben a csomagolás és az ár változatlan maradt. Ezt a jelenséget angolul shrinkflation-nek, magyarosítva „zsugorflációnak” nevezik, amely nem csak a csokoládénál, hanem bármilyen előre csomagolt terméknél előfordulhat. A jelenség csökkentése, megelőzése, illetve a fogyasztók megfelelő tájékoztatása érdekében a magyar kormány elfogadta az 1/2024. (I. 9.) Korm. rendeletet, amely 2024. február 1. napján lépett hatályba.