Tízmillió forintra bírságolta a jegybank a D.A.S Jogvédelmi Biztosítót


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 10 millió forint bírságot szabott ki a D.A.S Jogvédelmi Biztosítóra, egyebek mellett egyes szerződési feltételeinek hiányosságai, a belső ellenőrzés fogyatékosságai, a számviteli vezető befektetési területhez való kapcsolódása, illetve az informatikai és a kárrendezési tevékenység problémái miatt.

A jegybank csütörtöki közleménye szerint vizsgálatuk során megállapították, hogy a D.A.S Biztosító belső ellenőrzésének nincs elegendő erőforrása feladatainak elvégzéséhez. Jogsértőnek minősült, hogy a számviteli rendért felelős vezető nem független a biztosító befektetési területétől, az igazgatósági és felügyelő bizottsági ülések jegyzőkönyveiből pedig egyes esetekben a meghozott döntésekkel kapcsolatos lényegi információk hiányoztak.

A társaság nem biztosította az informatikai infrastruktúra teljeskörű, naprakész nyilvántartását, és hiányoztak a rendszeres informatikai tárgyú belső ellenőrzések is. A biztosító kárrendezési tevékenysége során időnként nem a valós kárbejelentési napot rögzítette nyilvántartásában.

Az MNB megállapította, hogy a biztosító egyes szerződéses feltételeiben csak egyéves elévülési időt határozott meg, illetve nem világosan rögzítette az első biztosítási díj és a kockázatviselés kezdetét. A vizsgált biztosítási feltételekben az ügyfelek számára nem volt egyértelmű a szolgáltatás teljesítésének határideje sem.

Fogyasztóvédelmi szempontból jogsértőnek minősült, hogy a társaság több alkalommal nem vett fel jegyzőkönyvet ügyfelei telefonos panaszairól, és azokat nem válaszolta meg határidőben. Egy esetben nem rögzítette maradéktalanul a fogyasztó által telefonon előterjesztett kifogásokat, és elmulasztotta a panasz teljeskörű kivizsgálását, megválaszolását. A biztosító a panasznyilvántartásban nem tüntetett fel továbbá egyes, panasznak minősülő fogyasztói megkereséseket.

A jogsértések miatt szabott ki az MNB 9 millió forint felügyeleti és 1 millió forint fogyasztóvédelmi bírságot a biztosítóra. Enyhítő körülménynek minősült, hogy a biztosító számos esetben jelezte korrekciós intézkedéseit vagy azok tervét a feltárt hiányosságok kapcsán – közölte az MNB.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2020. július 29.

Az MNB 50 millió forintra bírságolta a K&H Biztosítót

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 50 millió forint bírságot szabott ki a K&H Biztosító Zrt.-re, egyebek mellett a kötelező gépjármű-felelősségbiztosítási és az életbiztosítási területek problémás állománykezelése, valamint az informatikai biztonsági és a vállalatirányítási területet érintő hiányosságok miatt, a feltárt problémák a biztosító megbízható működését nem veszélyeztetik.
2021. november 25.

41,3 millió forint bírságot kapott a Sberbank

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) 41,3 millió forint bírságot szabott ki a Sberbankra a hitelezési kockázatok kezelésére vonatkozó, a vállalatirányítási, az értékvesztés- és tőkekövetelmény-számítási, az informatikai, a betétbiztosítást érintő, illetve az adatszolgáltatási hiányosságok miatt; a hibák ugyanakkor nem érintik a bank megbízható működését.
2020. július 17.

Az MNB megújított fogyasztóvédelmi ajánlást tett közzé

A Magyar Nemzeti Bank (MNB) megújított fogyasztóvédelmi ajánlást tett közzé a pénzügyi szervezeteknek, a dokumentum többek közt a – járvány idején különösen aktuális – elektronikus kommunikációval és szerződéskötéssel, továbbá a határon átnyúló szolgáltatókkal kapcsolatos elvárásokkal egészült ki, és irányt mutat az örökösök és a pénzügyi szervezetek együttműködésére – közölte a jegybank.