Több mint 15 százalékkal nőtt a Spar forgalma tavaly


A Spar Magyarország 915,7 milliárd forint bruttó árbevételt ért el 2022-ben, 15,6 százalékkal többet az előző évinél – mondta a vállalat elnök-ügyvezetője a cég szerdai budapesti sajtótájékoztatóján.

Az eladott termékek mennyiségében éves szinten minimális volt a csökkenés tavaly, a nagyon erős első fél évet egy mennyiségben jelentősen mínuszos második fél év követte – fogalmazott Heiszler Gabriella. A vállalat 623 üzletet működtetett 2022 végén, ebből 248 volt a franchise-üzlet. A foglalkoztatottak száma mintegy 14 ezer volt, ezen felül még 3200-an dolgoztak a franchise-üzletekben.

Beruházásokra az elmúlt öt évben 149 milliárd forintot, ebből tavaly 31 milliárd forintot fordított a Spar Magyarország – ismertette a cég elnök-ügyvezetője. Heiszler Gabriella kitért arra, hogy a Spar saját bicskei és perbáli Regnum húsüzemeiben jelentős termékfejlesztések történtek tavaly. A bicskei húsüzem nettó forgalma meghaladta az 53 milliárd, a perbáli üzem nettó forgalma pedig a 8 milliárd forintot 2022-ben, míg a kész salátákat, krémeket, szendvicseket gyártó üllői Spar enjoy.convenience üzem nettó forgalma 2,7 milliárd forint volt.

Tavaly két új szupermarketet nyitott és 11 üzletet újított fel a Spar. Heiszler Gabriella ezek közül egyebek mellett kiemelte a budapesti Bécsi úti Interspart, amelyre 2,3 milliárd forintot, a pécsi Interspart, amelyre csaknem 4,7 milliárd forintot és a nyíregyházi Interspart, amelyre 4,1 milliárd forintot fordítottak.

Szalay Zsolt, a társaság ügyvezető igazgatója elmondta: a két új szupermarket Szigetszentmiklóson és a budapesti Lurdy házban nyílt, összesen több mint 1,6 milliárd forintos ráfordítással. A zöldmezős beruházások és a felújítások esetében is kiemelt szempont az üzemeltetés során keletkező káros környezeti hatások csökkentése és az energiahatékonyság növelése. A 2017. évi értékhez képest öt év alatt 49 százalékkal csökkent az áruházláncnál az üvegházhatású gázok kibocsátása – ismertette az ügyvezető igazgató.

Kérdésekre válaszolva Heiszler Gabriella elmondta, hogy az áruházlánc összesen 20-22 ezer élelmiszer-terméket és mintegy 10 ezer nem élelmiszer-terméket árul. A fejlesztések eredményeképpen 4400 sajátmárkás termékük van, amelyek 87 százaléka hazai beszállítóktól származik. Tavaly az árbevétel egyharmada már a sajátmárkás termékek forgalmából keletkezett – emelte ki. Hozzátette azt is, hogy a vásárlók extrémen árérzékenyek lettek.

Az árstopos termékek forgalma változatlanul kiemelkedő. Az elnök-ügyvezető példaként említette, hogy csaknem négyszer annyi 2,8 százalékos zsírtartalmú UHT tejet adnak el, mint korábban, mert a fogyasztók átálltak erre. Cukorból háromszoros mennyiség fogy, miután egyes cukrászdáknak, éttermeknek, hoteleknek a mennyiségi korlátozás ellenére is olcsóbb így vásárolni, mint nagykereskedőtől rendelni – mondta.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 16.

A Yettel kétszámjegyű bevételnövekedést ért el tavaly

Jó évet zárt tavaly a Yettel Magyarország: a távközlési szolgáltató árbevétele a nemzetközi számviteli sztenderdek szerint kétszámjegyű mértékben, 615 millió euróra nőtt, adózott nyeresége enyhe csökkenéssel 6 millió euró lett – ismertette Takács József, a Yettel Magyarország pénzügyi vezérigazgató-helyettese egy keddi sajtóbeszélgetésen Törökbálinton.

2024. április 16.

A vártnál többen váltottak lakásbiztosítást a márciusi kampányban

A márciusi lakásbiztosítási kampányban a vártnál többen kötöttek új biztosítást, illetve változtatták meg korábbi szerződésüket régi biztosítójuknál, csaknem félmillió új lakásbiztosítási szerződést kötöttek, illetve kötöttek újra az ügyfelek – mondta a Nemzetgazdasági Minisztérium (NGM) miniszteri biztosa kedden a Kossuth rádió Jó reggelt, Magyarország! című műsorában.