Tovább nőtt a fogyasztói bizalom


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A GKI fogyasztói bizalmi indexe az áprilisi esés 67 százalékát már ledolgozta.

A GKI fogyasztói bizalmi index értéke májusban a koronavírus lassú lecsengése és az áprilisi erős bizonytalanság enyhülése következtében 11,3 ponttal emelkedett, majd júniusban 5,7, júliusban 5,9 ponttal nőtt tovább (szezonálisan kiigazítva), amivel az áprilisi zuhanás 61 százalékát dolgozta le – közölte a GKI Gazdaságkutató Zrt. legfrissebb, online felmérésének adatai alapján az MTI-vel.

A fogyasztói bizalmi index értéke júliusban mínusz 26,9 pontra emelkedett a júniusi mínusz 32,8 pontról.

Júliusban a lakosság saját pénzügyi helyzetének alakulását közepesen javulónak értékeli, ez a mutató a márciusi nulla közeli átlagos szintről -28,1 pontra csökkent, majd májustól folyamatosan javult, júliusban az előző hónaphoz képest 3,1 ponttal -9,5 pontra emelkedett, így az áprilisi esés 67 százalékát már ledolgozta.

A magyar gazdaság jövőbeli helyzetének megítélése áprilisi esésének 54 százalékát dolgozta vissza három hónap alatt.

A legnagyobb esést elszenvedő, a munkanélküliek számának jövőbeli alakulását mérő alindex áprilisi esésének szintén 54 százalékát tudta ledolgozni három hónap alatt, így a mínusz 68,4 pontról mínusz 33,3 pontra emelkedett.

Áprilisban a sokkhatás legkevésbé a saját jövőbeli megtakarítási képességet érintette, ráadásul májusban a mutató szinte a teljes előző havi csökkenést ledolgozta, 3,1 ponttal mínusz 34,8 pontra nőtt, júniusban stgnált, júliusban pedig további 5,1 ponttal emelkedett.

A GKI fogyasztói bizalmi indexe 1000 ember megkérdezésével készül, április óta online módszerrel, a felmérés reprezentatív. (Az index értéke áprilisban mínusz 49,8 pontra esett, ami 30 éves történetének legnagyobb zuhanása volt. Értéke azonban még így sem érte el a 2009. áprilisi, a gazdasági válság legmélyebb pontján mért mindenkori minimumát.)

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 16.

2024-ben már nem elég egy-egy marketing eszközben gondolkodni

Mások mellett Balogh Levente, a Szentkirályi ásványvíz alapítója, Wolf Gábor kisvállalati marketing szakértő, Sárospataki Albert, a Billingo vezérigazgatója és Huszár Viktor, a Teqball társalapítója is előadást tart az idei Maximum Web és Marketing Konferencián, ahol a résztvevő vállalkozók elsősorban a sikeres cégvezetés és online működés megvalósításához gyűjthetnek hasznos tudást a leghitelesebb példaképektől.