További növekedésre számít a Lidl


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az idén 15 éves Lidl Magyarország Kereskedelmi Bt. a 2018-as üzleti évét 445,11 milliárd forintos nettó árbevétellel és 26,5 milliárd forintos nyereséggel zárta, idén pedig további bővülésre számít – közölte a társaság.

A nyilvánosan elérhető cégadatok szerint a vállalat 2018. márciustól 2019. február végéig tartó üzleti évében a nettó árbevétel több mint 31 százalékkal, az adózott eredmény pedig csaknem 55 százalékkal nőtt az előző évhez képest.

A közleményben felidézték, hogy a társaság 2004. november 18-án nyitotta meg első logisztikai központját és 12 üzletét Magyarországon, ma már három logisztikai központtal és 182 áruházzal rendelkezik. A társaság az induláskor 1192 munkavállalót foglalkoztatott, dolgozóinak száma jelenleg meghaladja a hatezret.

A vállalat 2013-ban indította el a „Lidl a magyar beszállítókért” programot, amelynek köszönhetően áruházaikban közel 60 százalékos a magyar termékek aránya. Közölték, hogy az elmúlt gazdasági évben a vállalat bruttó 549 milliárd forint forgalmat realizált, melynek 52 százaléka a magyarországi beszállítókkal bonyolított forgalomból származott. A magyar beszállítók a legnagyobb arányban a bor (82 százalék), a pékáru (65 százalék), és a zöldség-gyümölcs (66 százalék) termékkategóriákban találhatóak meg.

A magyar beszállítóknak a Lidl áruházláncon keresztül bonyolított exportforgalma 2018-ban az előző évhez képest 15 százalékkal nőtt és megközelítette a 46 milliárd forintot. Megjegyezték, hogy a Lidl az elmúlt évben 11 millió palack magyar bort exportált, ami a teljes magyarországi borexport mintegy 27 százalékát teszi ki.

A közleményben kitértek arra, hogy a Lidl Magyarország a társadalmi felelősségvállalás jegyében az elmúlt években több mint 300 millió forinttal járult hozzá több ezer hátrányos helyzetű család és gyermek életminőségének javulásához. A fenntartható fejlődés érdekében pedig az elmúlt 10 évben 15,6 milliárd forintot fordítottak modernizálásra, így az áruházak jelentős mértékű fűtési energiát, szén-dioxid-kibocsátást és áramfogyasztást takarítanak meg.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2018. január 23.

20 százalékos béremelés a Lidlnél

A Lidl Magyarország 2018. március 1-jével átlagosan 20 százalékkal emeli a 8 órás munkaidőben dolgozó bolti és raktári fizikai munkavállalók, valamint az üzletvezetők bérét, ezt követően a bolti dolgozók havi keresete eléri majd a bruttó 290 ezer és 320 ezer forintot, az üzletvezetők havi fizetése pedig bruttó 658 ezer forinttól 720 ezer forintig terjedhet – közölte a vállalat kedden. 

2019. február 15.

Átlagosan 15 százalékkal emeli dolgozói bérét a Lidl

Újabb, átlagosan 15 százalékos béremelést hajt végre a Lidl Magyarország március 1-jétől, csaknem 4600, az üzletekben és a raktárakban dolgozó munkavállaló fizetése nő – közölte a társaság csütörtökön.