Ügyfeleik adata az új arany a bankok számára

Szerző: Adó Online
Dátum: 2019. október 3.
Címkék: , ,
Rovat:

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Kulcskérdéssé vált a bankok számára a rendelkezésükre álló ügyféladatok hatékony felhasználása – derül ki az EY és az Institute of International Finance (IIF) közös felméréséből. A meglévő információk megfelelő kezelése ugyanis az ügyfelek számára gyorsabb ügyintézést és kedvezőbb ajánlatokat jelenthet. Áttörést elsősorban a mesterséges intelligencia alkalmazása hozhat a területen, a gépi tanulás ugyanis képes dinamikusan alkalmazkodni a folyamatosan változó gazdasági környezethez.

A következő három évben szinte minden bank (93%) az adatminőség fejlesztésére fókuszál, emellett kiemelt feladatnak tartják a különböző információcsoportok összekapcsolását (57%) is – mutat rá a tanulmány, amelynek keretében 29 országból 74 bank vezető beosztású szakemberét kérdezték. Az értékes, jobb minőségű adatok kinyerése (80%) mellett a termékfejlesztéshez vagy a fogyasztói élmény fokozásához szükséges információk könnyebb eléréséért (67%) hajlandóak leginkább beruházásokra a döntéshozók.

„A hazai bankok nagy hangsúlyt helyeznek az üzleti és növekedési célokra, ám egyre nagyobb kihívást jelent számukra a strukturálatlan adatok rendszerezése és új, döntéstámogató modellek kifejlesztése. Az adatminőség javítása – a szabályozóknak való kötelező megfelelés mellett – új ügyfelek megszerzését és a legjobb termékajánlatok kialakítását is segítheti” – emelte ki Hoós János, az EY pénzügyi kockázatkezeléssel foglalkozó területének vezetője.

A válaszadók szerint a pénzintézetek sok rossz minőségű adatot tárolnak és kevés az olyan, hozzáértő szakértő, aki képes rendszerezni, feldolgozni és tisztítani őket (61%), ez pedig gátolja a fejlesztéseket. A széleskörű szakértelem iránti igényt tovább fokozza, hogy a felügyeletek egyre fejlettebb pénzügyi modellek bevezetését követelik meg.

A bankoknak leginkább a pénzügyi kockázatok modellezésének területén (70%) lenne szüksége új munkatársakra. A hozzáértő szakértők hiánya ugyanis egyre égetőbb probléma az iparágban. „A mesterséges intelligencia alkalmazása az adatfeldolgozás területén is áttörést hozhat. A gépi tanulás révén ugyanis komplex, több dimenziós modellek is kialakíthatóak, amelyeket aztán a folyamatosan változó gazdasági környezethez lehet igazítani” – tette hozzá a szakember.

A hitelintézetek az adatvesztés veszélyét (79%), a technológiai fejlődés okozta iparági átalakulást (79%), a geopolitikai problémákat (64%), valamint a különböző pénzügyi számításokhoz használt modellek elavulásából fakadó kockázatokat (44%) sorolták a közeljövő legégetőbb kihívásai közé.


Kapcsolódó cikkek:


A hitelmoratórium automatikusan meghosszabbodik
2020. október 22.

Automatikusan meghosszabbodik a hitelmoratórium, csak azt kell külön jelezni az érintetteknek, ha mégis tovább fizetnék hitelük törlesztőrészleteit - mondta Gion Gábor, a Pénzügyminisztérium államtitkára.

Nyakunkon az e-fizetés határideje
2020. október 22.

A kereskedelmi törvény módosítása után jövő januártól minden online pénztárgéppel rendelkező kereskedőnek biztosítania kell valamilyen elektronikus fizetési megoldást vásárlói számára. Milyen lehetőségekkel élhet az érintett nagyjából 60 ezer kereskedő, milyen változást hozhat az üzletmenetben az e-fizetés?

75 millió forintos bírságot szabott ki a GVH a Heinekenre
2020. október 21.

75 millió forintos bírságot szabott ki a GVH a Heinekenre

A GVH megállapította, hogy a Heineken nem megfelelően igazolta a kizárólagos szerződésekkel értékesített sör mennyiségének csökkentésére vonatkozó vállalásait, ezért a hatóság bírságot szabott ki a cégre.