Ügyfeleik adata az új arany a bankok számára


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Kulcskérdéssé vált a bankok számára a rendelkezésükre álló ügyféladatok hatékony felhasználása – derül ki az EY és az Institute of International Finance (IIF) közös felméréséből. A meglévő információk megfelelő kezelése ugyanis az ügyfelek számára gyorsabb ügyintézést és kedvezőbb ajánlatokat jelenthet. Áttörést elsősorban a mesterséges intelligencia alkalmazása hozhat a területen, a gépi tanulás ugyanis képes dinamikusan alkalmazkodni a folyamatosan változó gazdasági környezethez.

A következő három évben szinte minden bank (93%) az adatminőség fejlesztésére fókuszál, emellett kiemelt feladatnak tartják a különböző információcsoportok összekapcsolását (57%) is – mutat rá a tanulmány, amelynek keretében 29 országból 74 bank vezető beosztású szakemberét kérdezték. Az értékes, jobb minőségű adatok kinyerése (80%) mellett a termékfejlesztéshez vagy a fogyasztói élmény fokozásához szükséges információk könnyebb eléréséért (67%) hajlandóak leginkább beruházásokra a döntéshozók.

„A hazai bankok nagy hangsúlyt helyeznek az üzleti és növekedési célokra, ám egyre nagyobb kihívást jelent számukra a strukturálatlan adatok rendszerezése és új, döntéstámogató modellek kifejlesztése. Az adatminőség javítása – a szabályozóknak való kötelező megfelelés mellett – új ügyfelek megszerzését és a legjobb termékajánlatok kialakítását is segítheti” – emelte ki Hoós János, az EY pénzügyi kockázatkezeléssel foglalkozó területének vezetője.

A válaszadók szerint a pénzintézetek sok rossz minőségű adatot tárolnak és kevés az olyan, hozzáértő szakértő, aki képes rendszerezni, feldolgozni és tisztítani őket (61%), ez pedig gátolja a fejlesztéseket. A széleskörű szakértelem iránti igényt tovább fokozza, hogy a felügyeletek egyre fejlettebb pénzügyi modellek bevezetését követelik meg.

A bankoknak leginkább a pénzügyi kockázatok modellezésének területén (70%) lenne szüksége új munkatársakra. A hozzáértő szakértők hiánya ugyanis egyre égetőbb probléma az iparágban. „A mesterséges intelligencia alkalmazása az adatfeldolgozás területén is áttörést hozhat. A gépi tanulás révén ugyanis komplex, több dimenziós modellek is kialakíthatóak, amelyeket aztán a folyamatosan változó gazdasági környezethez lehet igazítani” – tette hozzá a szakember.

A hitelintézetek az adatvesztés veszélyét (79%), a technológiai fejlődés okozta iparági átalakulást (79%), a geopolitikai problémákat (64%), valamint a különböző pénzügyi számításokhoz használt modellek elavulásából fakadó kockázatokat (44%) sorolták a közeljövő legégetőbb kihívásai közé.


Kapcsolódó cikkek

2024. szeptember 17.

Kétszáz milliárd forintra pályázhatnak a vállalkozások

Szeptember 17-től két új, összesen 200 milliárd forint értékű felhívásra pályázhatnak a vállalkozások: a feldolgozó üzemek komplex fejlesztésének támogatása kapcsán 150 milliárd forint, míg az állattartó telepek kisebb léptékű beruházásaihoz 50 milliárd forint áll rendelkezésre – közölte az Agrárminisztérium.

2024. szeptember 17.

Zuhant az EU-val folytatott brit kereskedelem

Meredeken visszaesett az Európai Unió és Nagy-Britannia kétoldalú kereskedelmének értéke a brit EU-tagság megszűnése (Brexit) óta az egyik vezető brit gazdaságkutató műhely kedden ismertetett átfogó tanulmánya szerint.

2024. szeptember 17.

Nőtt az MVM csoport adózott eredménye az első fél évben

Az MVM csoport konszolidált értékesítési árbevétele 2156 milliárd forint volt az idei első hat hónapban a tavalyi első fél évben elért 2769 milliárd forint után, adózott eredménye 222 milliárd forintra nőtt a tavaly ugyanebben az időszakban elért 209 milliárd forintos nyereségről – tette közzé a társaság a Budapesti Értéktőzsde (BÉT) honlapján kedden.