Újra kell értelmezni a bolt és a vásárló fogalmát


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A fogyasztók új generációja, az úgynevezett többcsatornás vásárlók megjelenésével a kiskereskedelmi vállalatoknak újra kell értelmezniük a bolt és a vásárló fogalmát. A megkérdezett cégvezetők 64 százaléka szerint kockázatot jelent a növekedésre a fogyasztói magatartás és a kiadási szokások változása – derül ki a PricewaterhouseCoopers (PwC) friss felméréséből.


A PwC Magyarország a kiskereskedelmi és fogyasztási cikkek szektoráról készített felmérése 9 iparágból csaknem 70 magyarországi nagyvállalat megkérdezésével készült.

A felmérés kimutatta: az online és mobil vásárlási lehetőségek térhódításának köszönhetően a fogyasztók vegyesen használják a virtuális és a fizikai értékesítési csatornákat, sokszor akár ugyanazon kereskedő esetében is. A megváltozott fogyasztói szokások elengedhetetlenné teszik a kereskedővállalatok számára, hogy modernizálják, és innovatív megoldásokkal tegyék vonzóbbá és hatékonyabbá online megjelenésüket. Ugyanakkor ez nem jelenti azt, hogy a bolti értékesítés helyett egyik napról a másikra webáruházzá kellene válniuk a cégeknek.

„A siker kulcsa a különböző értékesítési és marketing csatornák együttes, hatékony kezelésében rejlik” – összegezte a tapasztalatokat Biczó Péter, a PwC Magyarország kiskereskedelmi és fogyasztási cikkek üzletágának vezető cégtársa.

A „többcsatornás” vásárlók igényeinek kiszolgálása mellett óriási lehetőség van a meglévő piacok újrafelfedezésében és a földrajzi terjeszkedésben. A PwC felméréséből azonban az derül ki, hogy a magyarországi kiskereskedelmi és fogyasztási termékekkel foglalkozó vállalatok vezetői visszafogottak a határokon átnyúló terjeszkedésben: a megkérdezett vezérigazgatók mindössze 9 százaléka, és globális szinten is csupán 16 százaléka lát növekedési lehetőséget az új piacok meghódításában.

A felmérés szerint a hazai vállalatok kezdik felismerni a stratégiai szövetségek és vegyesvállalatok előnyeit: a következő egy évben 45 százalékuk tervezi a piaci részesedés megőrzését is szolgáló összefogás kialakítását.

A hazai kiskereskedelmi cégvezetők 36 százaléka úgy véli, a világgazdaság alakulása pozitív irányt vehet 2012-ben, saját vállalata növekedésében rövid és hosszabb távon is több mint 70 százalékuk bízik.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Így működnek majd a távfelügyelt boltok

A közelmúltban jelentették be, hogy rövidesen Magyarországon is elindulnak az első úgynevezett „hibrid” boltok, melyek nappal a ma ismert formában, a megszokott nyitvatartási időn kívül pedig személyzet nélküli üzemmódban várják a vásárlókat. A lehetőség technikai feltételeiről, illetve a használatának módjáról a megoldást fejlesztő Laurel Kft. május 15-i retailkonferenciáján közöltek részleteket.

2024. május 17.

Mi lesz a nyaralásokkal 2024-ben?

Nagyjából két évvel a koronavírus-járvány okozta sokk után úgy tűnik, mostanra újra megjött a magyarok utazási kedve, sőt új dimenzióba lépett. Az Everguest megbízásából készített friss Tárki – kutatás szerint az idén a magyarok több mint harmada (34%) tervezi, hogy részt vesz hosszabb-rövidebb utazáson, az elmúlt évhez képest bővül az utazást tervezők aránya. Az idén a magyarok több mint háromnegyede tervezi, hogy időt tölt a Balatonnál, a fővárost is évről évre egyre többen választanák. A válaszadók többsége azonban aggodalommal tekint a folyamatosan emelkedő árakra, ami továbbra is komoly kihívást jelent a belföldi turizmus számára.

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.