Zuhantak a ruházati, nőttek a műszakicikk-eladások májusban Koronavírus


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A csomagküldő és internetes kiskereskedelem kilőtt, ruházatból, üzemanyagból és járműalkatrészből is jóval kevesebbet vettünk májusban.

  1. májusban, az előző év azonos időszakához viszonyítva, naptárhatástól megtisztítva:

Az országos kiskereskedelmi üzlethálózat, valamint a csomagküldő és internetes kiskereskedelem forgalmának mennyisége 2,1 százalékkal csökkent.

Az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes kiskereskedelemben a forgalom mennyisége 1,8 százalékkal emelkedett. Az élelmiszer-kiskereskedelem 76 százalékát adó élelmiszer jellegű vegyes üzletek értékesítési mennyisége 3,3 százalékkal nőtt, az élelmiszer-, ital-, dohányáru-szaküzleteké 2,1 százalékkal csökkent.

nem élelmiszer-kiskereskedelem forgalmának mennyisége összességében 0,7 százalékkal növekedett. Nőttek az eladások az iparcikk jellegű vegyes- (13 százalék), valamint a bútor-, műszakicikk-üzletekben (5,3 százalék). A forgalom mennyisége csökkent a könyv-, számítástechnika-, egyéb iparcikk- (–10 százalék), a gyógyszer-, gyógyászatitermék-, illatszer- (–15 százalék), a textil-, ruházati és lábbeli- (–40 százalék), valamint a használtcikk-üzletekben (–45 százalék).

Az árucikkek széles körére kiterjedő, a kiskereskedelmi forgalomból májusban 9,3 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem mennyisége 59 százalékkal emelkedett, folytatva az évek óta tartó bővülést.

Az üzemanyagtöltő állomások forgalmának mennyisége 13,8 százalékkal csökkent.

A kiskereskedelmi adatokba nem tartozó gépjármű- és járműalkatrész-üzletek eladásai 23 százalékkal estek vissza.

(ksh.hu)


Kapcsolódó cikkek

2020. március 11.

625 milliárd forintért vásároltunk tavaly a hazai webáruházakból

A hetedik éve készülő, szektorszintű felmérés alapján a hazai online kiskereskedelem 2019-ben elérte a bruttó 625 milliárd forintos éves forgalmat, ami mintegy 16%-kal múlta felül a 2018-as szintet. Az online értékesítés adja a teljes magyar kiskereskedelmi forgalom 6,3%-át – közölte közös felérése eredményét a GKI Digital és az Árukereső.
2020. május 7.

A koronavírus járvány nyertese az e-kereskedelem?

Miközben a gazdaság szinte teljesen leállt, a koronavírus miatt kialakult helyzet sebességváltásra késztette az online kereskedelmet. Az új vásárlók megjelenése és a karácsonyi szezont idéző csomagszámok vajon meddig tartják lendületben az e-kereskedelmi piacot és hogyan reagáltak a helyzetre a kereskedők? – e kérdéssel is foglalkozik a GKI Digital friss online kiskereskedelmi gyorsjelentése.