A vásárlók 85 százaléka él az akciókkal
A vásárlók 85 százaléka szokott élni az akciós lehetőségekkel a Provident Pénzügyi Zrt. friss reprezentatív kutatása szerint.
A vásárlók 85 százaléka szokott élni az akciós lehetőségekkel a Provident Pénzügyi Zrt. friss reprezentatív kutatása szerint.
Novemberben az élelmiszer- és élelmiszer jellegű vegyes üzletekben 6,7 százalékkal csökkent az eladott áruk mennyisége, vélhetően a gyorsuló infláció miatt olvadó reáljövedelmek és a fokozódó válságtudat hatására.
Októberben 0,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt az egy évvel korábbihoz képest – közölte hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Az első félévben 10,3, júniusban 4,5 százalékkal bővült a kiskereskedelem éves összevetésben.
Májusban a kiskereskedelmi forgalom a nyers adat szerint 12,0, naptárhatástól megtisztítva 11,1 százalékkal meghaladta az egy évvel korábbit – jelentette szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Februárban a kiskereskedelem forgalmának volumene a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 9,8 százalékkal meghaladta az előző év azonos időszakit – közölte a Központi Statisztikai Hivatal (KSH) szerdán.
Részben a 13. havi nyugdíj visszaadása, a 25 év alattiak adókedvezménye, a családosok adóvisszatérítése és az eddig bejelentett béremelkedések miatt jelentősen nő az emberek jövedelme, amelyet el fognak költeni a kiskereskedelemben, ezért ezen a területen idén dinamikus növekedésre lehet számítani – mondta az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM) kereskedelempolitikáért és fogyasztóvédelemért felelős államtitkára pénteken az M1 aktuális csatornán a Központi Statisztikai Hivatal legfrissebb adataira reagálva.
A Központi Statisztikai Hivatal (KSH) pénteken kiadott jelentése szerint szeptemberben 5,8 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt.
Míg a koronavírus miatt a tavalyi karácsony szűkebb körben telt és az ajándékbeszerzés nagyja átterelődött az online áruházakba, addig idén ismét több embernek szeretnénk ajándékozni, és többet tervezünk költeni – derül ki a GKI Digital felméréséből.
Immár több éve a diszkont csatorna számít a legerősebbnek a gyorsan forgó fogyasztási cikkek (FMCG) kiskereskedelmében. Részesedésének felfelé ívelő trendje tavaly sem tört meg, s elérte a 30 százalékot. Az InfoTandem infografikája.
Augusztusban a kiskereskedelmi forgalom a nyers adat szerint 4,6 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 4,1 százalékkal nőtt az előző év azonos időszakához képest.
A fokozatosan megszüntetett korlátozások és a tavaly áprilisi mélypont eredményeként jelentősen megnőtt a kiskereskedelmi forgalom a KSH friss jelentése szerint.
A hosszú hétvégék, ünnepek előtt általában megélénkül a forgalom az üzletekben, de az idei pünkösdi forgalmat főként az erősítheti, hogy április 7-e óta lépcsőzetesen enyhülnek a koronavírus-járvány miatti védelmi intézkedések.
Márciusban a nyers adat szerint 1,5 százalékkal, naptárhatástól megtisztítva 2,0 százakkal csökkent a kiskereskedelmi forgalom az előző év azonos időszakihoz képest, ezen belül az internetes kiskereskedelem volumene 61,8 százalékkal bővült.
A drasztikus tavaszi visszaesést ledolgozva 2020-ban az egy évvel korábbival lényegében azonos teljesítményt nyújtott a kiskereskedelmi ágazat, az internetes és csomagküldő értékesítés éves forgalma tavaly múlta felül először az ezermilliárd forintot – közölte a az Innovációs és Technológiai Minisztérium (ITM).
Tavaly novemberben a nyers adat szerint 0,3, naptárhatástól megtisztítva 0,8 százalékkal csökkent a kiskereskedelmi üzletek változatlan áron számolt forgalma az egy évvel korábbihoz képest. Az előző hónaphoz viszonyítva 1,1 százalékkal nőtt az üzletek szezonális és naptárhatástól megtisztított forgalma – közölte csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).
Megindult a vásárlók tömege az üzletekbe, a válság ellenére arra is van esély, hogy az ünnepek előtti költekezés eléri a tavalyi szintet – írta a Magyar Nemzet.
A kiskereskedelmi forgalomból 8,4 százalékkal részesedő csomagküldő és internetes kiskereskedelem volumene 32,7 százalékkal bővült.
Idén a korábban várt 3,2 százaléknál nagyobb, 4,7 százalékos GDP-csökkenéssel, viszont 2021-ben már érdemi, 7,2 százalékos felpattanással számolnak a Takarékbank makrogazdasági elemzői – ismertette Suppan Gergely, a bank vezető elemzője sajtótájékoztatón kedden.
Júliusban a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt 0,4 százalékkal haladta meg a kiskereskedelmi üzletek forgalma az egy évvel korábbit. Ezzel a vásárlási kedv júliusra elérte az egy évvel ezelőtti szintet – jelentette csütörtökön a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).