Az élelmiszerek és a háztartási cikkek pörögtek fel legjobban az online vásárlásban


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az élelmiszerek, háztartási cikkek és drogériai termékek internetes értékesítési forgalma csaknem 45 százalékkal nőtt Magyarországon tavaly az első kilenc hónapban.

A tavalyi első három negyedév bruttó 75 milliárd forintot meghaladó forgalma a negyedik negyedév hasonló mértékű bővülésével együtt 2021-ben több mint bruttó 110 milliárd forintos bevételt jelentett a napi fogyasztási cikkek hazai internetes piacán. Ezzel a napi fogyasztási cikkek szegmense már a negyedik legnagyobb online terület a magyar piacon a műszaki cikkek, a ruházat, illetve a játék/ajándék kategóriák után – derül ki a GKI Digital Online Retail Big Picture című kutatásából.

Eszerint a magyar online vásárlók egyre bátrabban rendelnek akár a friss élelmiszerek közül is az internetről, a népszerűségi listát azonban a tartós háztartási cikkek vezetik. A legnépszerűbbek az online vásárlók körében a tisztítószerek, háztartási vegyiáruk, a szépségápolási termékek, valamint a gyógyszerek, vitaminok, egészségmegőrzési termékek. Az ötödik helyre kerültek a tartós élelmiszerek a toalettpapír, szalvéta, papíráru után.

A korábbi tapasztalat versenyez az árral

A kutatás korosztályi bontásaiból kiderült, hogy az idősebb, 60 év feletti korosztály tagjaira a rendszeresség jellemző, a heti bevásárlást 18 százalékuk, a havi bevásárlást pedig 29 százalékuk intézi online is.

A 18-24 éves korosztály tagjainak vásárlási szokásai jelentősen eltérnek, rájuk nem jellemző, hogy ütemeznék az online bevásárlást, 51 százalékuk akkor vásárol napi fogyasztási cikket az interneten, amikor nincs kedve vagy ideje boltba menni.

kereskedelem

Az átlag feletti arányban vásárolnak napi használati cikkeket online a nők, a 30-39 évesek és a Budapesten élők.

A válaszadók legnagyobb része, 36 százaléka elsősorban a termékek ára alapján választja meg, hogy melyik online áruházból rendel fogyasztási cikket, de csaknem ugyanennyien, 34,1 százalék választ korábbi tapasztalatai alapján. A korábbi pozitív tapasztalatok különösen fontosak a 60 év feletti felhasználók esetében, körükben a legnagyobb, 46 százalék azok aránya, akik ár helyett a kedvező tapasztalatok alapján választanak online áruházat.

Ugyancsak nagyon fontos szempont a fogyasztási cikkek online rendelésekor a weboldal könnyű használhatósága, valamint a kiszállítás kiszámíthatósága és gyorsasága is.

A napi bevásárlást kevesen intézik a neten

Élelmiszer és egyéb háztartási cikk internetes vásárlása kapcsán minden második válaszadót az bosszant a leginkább, ha a kiszállított termékek minősége nem megfelelő, 40 százalékuk az ügyfélszolgálat elérhetetlenségét tartja frusztrálónak, és ugyanennyien tartják problémásnak, ha helyettesítő terméket kapnak az eredetileg kiválasztott helyett.

A napi fogyasztási cikkeket rendelő online vásárlók 41 százaléka 2-3 napon belüli kiszállítási időpontot választ. A vásárlók csaknem negyede kér időnként aznapi, időnként későbbi kiszállítást, 21,3 százalékuk pedig nem ragaszkodik fix időablakhoz, akkor veszi át a terméket, amikor az megérkezik.

A napi szintű bevásárlást még kevesen intézik interneten keresztül Magyarországon, az aznapi átvételt a napi fogyasztási cikkeket rendelő vásárlóknak csak 7,6 százaléka részesíti előnyben, további 2,1 százaléka néhány órán belüli átvételt várna el, újabb 2 százalékuk pedig az éttermi kiszállításos rendelések mintájára egy órán belül szeretné megkapni a termékeket.

Az Online Retail Big Picture riportban bemutatott primer kutatási adatok mindegyike nem, kor, lakóhely és iskolai végzettség terén reprezentatív az aktív magyar online vásárlók 3,5 millió fős táborára.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2023. december 7.

Közös adományozásra hív az Ökomenikus Segélyszervezet és a Mastercard

Az ügyfeleket bevonva indított közös adományozási programot az Ökumenikus Segélyszervezet támogatására az MBH Bank és a Mastercard. A karitatív kampány során minden bankkártyás vásárlás után gyarapodik az MBH Bank és a Mastercard által a segélyszervezetnek adományozott összeg. A jótékonysági kampány az idei ünnepi időszakban, december 4. és 31. között zajlik, az ügyfeleknek pedig nincs más teendőjük, mint használni Mastercard bankkártyájukat.

2023. december 7.

A kiber- és digitális technológiai kockázatok az üzleti vezetők rémálma

Az üzleti vezetők 37%-a szerint vállalatuk jelentősen kitett a kiberkockázatoknak – ez alig marad el az inflációs kockázatok mögött (39%) – míg a kockázatkezelési vezetők a kiberfenyegetéseket még az inflációnál is magasabbra rangsorolják. Ennek ellenére a megkérdezettek mindössze 10%-a használ fejlett prediktív elemzéseket a kockázatkezelési folyamatok innovációjára – derül ki a PwC 2023-as Global Risk Survey felméréséből, melyben több mint 3 900 üzleti vezető vett részt a kockázatkezelés, a megfelelőség és a belső audit területéről.

2023. december 7.

Átrendeződés az ingatlanpiacon: felértékelődtek a korszerű irodák

Megtörtént a fordulat, a Magyar Nemzeti Bank legfrissebb Kereskedelmiingatlan-piaci jelentése szerint a bérlők egyre inkább az alacsony üzemeltetési költségű, korszerű irodákat keresik, és ezt szem előtt tartva akár magasabb bérleti díjat is hajlandóak fizetni. A kereslet átrendeződése azoknak a property- és facility management cégeknek is kedvez, amelyek korszerű megoldásokkal, erős szakértői csapattal képesek magas színvonalú szolgáltatásokat biztosítani ügyfeleiknek. A siker egyik kulcsa a hatékony energiagazdálkodás.