A hét kérdése: szabadságengedély használat
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
„Szabadságengedély” nevű nyomtatvány használata kötelező-e? Ha igen, akkor a munkáltató által elrendelt szabadságok esetében is használni kell, vagy csak a munkavállaló kérésére kiadott szabadságnál?
A munka törvénykönyvéről szóló 2012. évi I. törvény (továbbiakban: Mt.) szerint a munkáltató köteles nyilvántartani a szabadság tartamát [Mt. 134. § (1) bekezdés c) pont]. A törvény azt már nem határozza meg, hogy a szabadságot milyen formában kell nyilvántartani. Nem törvényi követelmény tehát valamilyen formanyomtatvány használata.
Bármilyen nyilvántartás megfelel, amelyből megállapítható, hogy a munkavállaló a tárgyévi szabadságát mely napokon használta fel, illetve mikor kapta meg.
Nem kötelező írásban rögzíteni, hogy a szabadságnapokból melyeket adta ki a munkáltató a munkavállaló kérésére, vita esetén ezt más eszközökkel is lehet bizonyítani (pl. a munkavállaló tanúvallomásával, hogy legalább hét munkanap szabadsággal maga rendelkezhetett).
Válaszadó: Dr. Kártyás Gábor. További kérdéseket és válaszokat itt talál.
Munkajogi kiskönyvtár csomag |
A Munkajogi kiskönyvtár sorozat 2014-ben megjelent kötetei csomagban 20% kedvezménnyel kaphatók. A csomag A munka díjazása; A munka és a pihenőidő szabályai; A munkaviszony megszűnése és megszüntetése című kiadványainkat tartalmazza.
Bővebb információk és megrendelés itt.
|