Álláspiaci buktatók – Ezekre a hibákra érdemes odafigyelni


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A munkaerő toborzása és kiválasztása mind a munkáltatók, mind a munkavállalók számára komplex és időigényes. Ahogy a munkaerőpiac folyamatosan változik, és a versenyhelyzet fokozódik, kiemelt fontosságú, hogy hatékonyan és minél kevesebb hibával futhasson végig a folyamat.

A toborzás kihívásokkal teli, komplex folyamat

Gyakran előfordul, hogy a munkáltatók nem fogalmazzák meg kellően világosan az álláshirdetésekben az elvárásaikat. Ennek eredményeként a jelentkezők vagy rosszul értelmezik a pozíció követelményeit, vagy egyszerűen figyelmen kívül hagyják azokat. Fontos tehát, hogy az elvárások érthetőek, tömörek és realisztikusak legyenek.Irreális elvárásokAz egyik gyakori hiba a munkáltatók részéről az, hogy túlzottan magasra teszik a lécet a jelöltválasztás során. Nem minden esetben szükséges a legmagasabb képesítéssel és tapasztalattal rendelkező jelöltet keresni. A szakértő szerint fontosabb lehet az alkalmazkodóképesség, a kompetenciák és a nyelvtudás.Gyakori az is, hogy a munkáltatók és a munkavállalók között nem teljesen világos az igény és az elvárás. Ennek eredményeként olyan jelöltek kerülnek kiválasztásra, akik nem tökéletesen illenek az állásra, és rövid időn belül elhagyják a vállalatot. Fontos, hogy mindkét fél részéről reális és pontos elvárások legyenek, valamint lehetőség legyen az első időszakban történő cserére vagy fejlesztésre, ha szükséges. A kompromisszumos megoldások sosem vezetnek jóra” -árulta el Katkics Attila üzleti tanácsadó, HR szakember.Elengedhetetlen a nyílt kommunikációA munkavállalók számára a juttatások kiemelkedően fontosak az állásajánlatok tekintetében. Azonban sokszor előfordul, hogy az anyagiakat nem hangsúlyozzák kellőképpen az álláshirdetésekben. Javasolt előre pozicionálni és nyíltan kommunikálni a bérrel, a munka-magánélet egyensúlyával, a home office munkavégzéssel és a különböző fejlesztésekkel kapcsolatos lehetőségeket.Az ideális megoldás a kompetenciák és a tapasztalat alapján történő jelöltválasztás. Nem csak a papír alapján kell dönteni, hanem figyelembe kell venni a jelölt alkalmazkodóképességét, nyelvtudását és személyiségét is. Olyan jelölteket kell kiválasztani, akik a vállalati csapathoz és kultúrához leginkább illeszkednek. Ez lehetővé teszi a gyorsabb integrációt és hosszú távú munkakapcsolat kialakítását. A cél az, hogy a munkáltatók és a munkavállalók egymásra találjanak a legmegfelelőbb módon, és hosszú távon sikeres munkakapcsolatot alakítsanak ki” – árulta el Katkics Attila üzleti tanácsadó, HR szakember.A sikeres toborzás nemcsak a megfelelő munkaerő megtalálását jelenti, hanem a vállalat hosszú távú sikerét és növekedését is elősegítheti. Ezért érdemes időt és erőforrásokat fektetni a toborzási folyamat optimalizálásába, ha pedig erre nincs elegendő erőforrás, szakértői segítséghez fordulni.

Szerző: Katkics Attila

Forrás: pixabay sajtóanyaga


Kapcsolódó cikkek

2024. szeptember 20.

Steiner Attila: a geotermikus energia hozzájárulhat hazánk versenyképességének javításához

Kiemelkedő adottságainak köszönhetően a geotermikus energia Magyarországon a zöldgazdaság egyik húzóágazatává válhat és hozzájárulhat az ország versenyképességének javításához, miközben jelentős mennyiségben válthat ki fosszilis energiahordozókat – mondta Steiner Attila, az Energiaügyi Minisztérium (EM) energetikáért és klímapolitikáért felelős államtitkára pénteken a Budapest Geothermal Summit konferencián.

2024. szeptember 19.

A fogyasztóvédelmi intézményrendszer megerősítését tervezi a kormány

Több versenyképes hazai webshop és a digitalizációhoz igazodó fogyasztóvédelem szükséges a magyar vásárlók érdekében, a kormányon belül jelenleg zajlik a tervezés a fogyasztóvédelem intézményrendszerének megerősítéséről – mondta Nagy Márton nemzetgazdasági miniszter a Gazdasági Versenyhivatal „Digitális Fogyasztóvédelem 2024” című konferenciáján csütörtökön Budapesten.

2024. szeptember 19.

Európai második az új e-autók számának bővülése Magyarországon

Az újonnan forgalomba helyezett tisztán elektromos személygépkocsik száma több mint másfélszeresére nőtt Magyarországon idén január-augusztusban a megelőző év azonos időszakához képest – közölte az Energiaügyi Minisztérium (EM) a Facebook-oldalán csütörtökön.