Audi: nincs megállapodás, folytatódik a sztrájk

Szerző: Adó Online
Dátum: 2019. január 29.
Címkék: , ,
Rovat:

Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Kedden is folytatódik a január 24. óta tartó sztrájk a győri Audiban, miután hétfőn sem tudott megállapodni a vállalatvezetéssel az Audi Hungária Független Szakszervezet (AHFSZ) az idei évi bérekről, a tárgyalások folytatódnak – mondta az AHFSZ elnökségi tagja kedd reggel.

Szimacsek Tibor elmondta, hogy a tárgyalásra egyelőre nem jelöltek meg időpontot.

Az érdekképviselet kedd hajnalban honlapján erősítette meg az MTI információját, hogy a tárgyalások nem vezettek megállapodáshoz.

Hétfőn a vállalat azt az ajánlatot tette, hogy az idei évtől 18 százalékos, de minimum 75 ezer forintos alapbéremelést tesz, a választható béren kívüli juttatás keretét háromszázezer forintra csökkenti, minden munkavállaló egy hónapban legalább egy szabad hétvégét kap és a bérmegállapodás 15 hónapra érvényes.

Ezt az ajánlatot a tárgyaló delegáció nem fogadta el. Indoklásuk szerint ez egy “gazdasági csiki-csuki a számokkal”.

A győri gyárban január 24. reggel hat óra óta sztrájkolnak a dolgozók, azóta teljesen leállt a termelés a motorgyárban és a járműgyárban. A termeléskiesés miatt hétfőn leállították a gyártást az Audi központi üzemében, a bajorországi Ingolstadtban, mert hiányoznak a Győrben készített motorok. Előreláthatólag szerdáig szünetel a termelés.

Az Audi másik németországi üzeme, a neckarsulmi gyár nem állt le, szerdáig van megfelelő számú motor a járművek összeszereléséhez. A hét második felétől ott is vizsgálni kell majd a gyártás folytatásának feltételeit.

A VW azt mondta, megtették az ahhoz szükséges lépéseket, hogy a sztrájk a lehető legkisebb mértékben befolyásolja a termelést. Így a Volkswagen márkájú járműveket gyártó üzemekben nincs is fennakadás a győri sztrájk miatt.

Tavaly 1 954 301 darab motor készült Győrben, 10 864-gyel kevesebb, mint 2017-ben, és 100 ezer jármű gördült le a gyártósorról, 5491 darabbal kevesebb, mint az előző évben.

A győri székhelyű Audi az Audi és Volkswagen konszern központi motorszállítója. A vállalatnál tavaly mintegy hatezer ember naponta több mint 8800 motort gyártott a Volkswagen konszern 31 járműgyártó telephelye számára.

Győrben gyártják az Audi A3 Limousine és Cabriolet, az Audi Q3, valamint az Audi TT Coupé és TT Roadster modelleket. 2006 óta az Audi Hungaria számos alumínium karosszériaelemet szállít különböző Volkswagen konszernmárkák számára. Jelenleg mintegy 13 ezer embert foglalkoztat.

Az AHFSZ-nek mintegy 9300 tagja van.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek:


Fuvarozás: új EU-s szabályok a sofőrök kiküldetésére
2020. április 7.

Az Európai Unió tagállamai elfogadták az uniós közúti szállítási ágazat reformját jelentő új szabályokat, amelyek a nemzetközi szállítást végző járművezetők kiküldetését, munkakörülményeit is meghatározzák - közölte az uniós tanács kedden. A jogszabályt még az Európai Parlamentnek is el kell fogadnia ahhoz, hogy hatályba léphessen.

Felmérés: a válság után megváltozik a foglalkoztatás szerkezete
2020. április 7.

A koronavírus-járvány okozta válságot követően jelentősen megváltozik a foglalkoztatás szerkezete, felerősödnek az alternatív foglalkoztatási módok és a munkaerő-kölcsönzés, a home office pedig sokkal kidolgozottabbá és elfogadottabbá válik - erre számít a munkavállalók jelentős része egy felmérés szerint.

Nem számítható fel díj a SZÉP-kártyák után
2020. április 6.

Megjelent az április 5-i Magyar Közlönyben a kormány rendelete a Széchenyi Pihenő Kártya (SZÉP-kártya) felhasználásának veszélyhelyzettel kapcsolatos különös szabályairól.