Az üres iroda fenntartása a legdrágább


Az elmúlt időszakban jelentősen átalakultak az irodahasználati szokások, ráadásul belépett a munkaerőpiacra a Z-generáció, amelynek tagjai nagyobb szabadságot, rugalmasságot várnak el az őket foglalkoztató vállalatoktól, valamint az irodákban is élményekre vágynak. Mindez kettős kihívást jelent a megfelelő munkahelyi környezet kialakításával, fenntartásával foglalkozó szakembereknek és a HR-eseknek. Új megközelítésre van szükség, hogy a dolgozók ne kényszerként éljék meg a bejárást, és a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák az irodai munkában.

A téma aktualitáshoz igazodva első alkalommal tartott összevont ülést a magyarországi Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) munkahelyi környezetre és létesítménygazdálkodásra, valamint a HR-területre szakosodott bizottsága, hogy áttekintse az irodahasználattal kapcsolatos legújabb trendeket, jó gyakorlatokat, megoldásokat. A szakmai tanácskozás résztvevőit a két testület elnöke, Kákosy Zsolt MBA MRICS, az ICON property management igazgatója és Dr. Dobay Róbert, a Menedzsmentor ügyvezetője köszöntötte, majd Kalaus Valter, a Newark VLK ügyvezető partnere tartott előadást „Az iroda, mint HR eszköz” címmel.

Az előadó kiemelte, a vállalatok a gyorsan változó szokások, igények és elvárások közepette sem mondhatnak le az irodai munkavégzésről, ugyanakkor arra is rámutatott, hogy a megfelelő feltételek biztosításán túlmenően élményeket is kínáló munkahelyi környezet kialakítása jelentősen megnöveli a HR-esek, valamint a létesítménygazdálkodással, fenntartással foglalkozó szakemberek szerepét a cégek életében. De milyen is az új követelményeknek megfelelő iroda?

A lokáció kulcsfontosságú, az iroda legyen könnyen megközelíthető, valamint a kialakítása maximálisan alkalmazkodjon az ott dolgozók igényeihez, biztosítson megfelelő feltételeket a hatékony munkavégzéshez. Ma már az is természetes elvárás, hogy szünetben vagy munka után ne kelljen nagy távolságot megtenni a különböző, a mindennapokat segítő szolgáltatások, mint például egy étterem, kávézó, bevásárlási lehetőség eléréséhez. A konditerem vagy a szépség vagy barberszalon közelsége további előnyt jelenthet.

Kalaus Valter az előadást követően hosszasan válaszolt a résztvevőitől érkező kérdésekre. Az eszmecsere egyértelműen bizonyította, hogy az ideális irodával kapcsolatos követelmények teljesítése összetett feladat, amit az üzemeltetőknek és a HR-eseknek közösen kell megoldaniuk, ha el akarják érni, hogy a dolgozók ne kényszernek, hanem élménynek tekintsék a bejárást és el akarják kerülni, hogy az irodák üresen tátongjanak. Az ugyanis minden szempontból a legdrágább megoldás.

A Workspace and Facilities Management Committee és a HR Committee munkájában az American Chamber of Commerce in Hungary (AmCham Hungary) tagvállalatai vehetnek részt.

Forrás: AmCham


Kapcsolódó cikkek

2024. június 21.

A kisgyermekes szülők érdekében indított versenyfelügyeleti eljárást a GVH

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) versenyfelügyeleti eljárást indított a szlovákiai EC Global SVK s.r.o. vállalkozással szemben tisztességtelen kereskedelmi gyakorlat tilalmának feltételezett megsértése miatt; a GVH gyanúja szerint a cég a weboldalán reklámozott, jellemzően kisgyermekes szülőknek ajánlott termékek esetében megtéveszti a fogyasztókat az egészségre és gyógyhatásra vonatkozó állításokkal.

2024. június 21.

Sok céget érhet kellemetlen meglepetés, mert hamarosan lejár a NIS2 regisztráció határideje

Már csak pár napja maradt belépni a nyilvántartásba azoknak a hazai vállalatoknak, amelyekre kiterjed a NIS2, vagyis a felülvizsgált uniós kibervédelmi irányelv – hívja fel a figyelmet az EY. Résen kell lenniük a konszolidált beszámolót készítő társaságok tagvállalatainak is, hiszen elég cégcsoport szinten elérni a meghatározott minimum bevételt és létszámot, hogy rájuk is vonatkozzanak a kötelezettségek. Az óvatlan szervezetek számára a mulasztás súlyos bírsággal, sőt a vezető eltiltásával is járhat.  

2024. június 21.

Tagok védelme a létesítő okirat módosítása során

A Ptk. helyes értelmezése szerint akkor is valamennyi tag egyhangú határozatára van szükség a létesítő okirat módosításához, ha a módosítás valamennyi tag jogait azonos módon hátrányosan érintené, vagy valamennyi tag helyzetét azonos módon hátrányosabbá tenné. Az „egyes tagok” kifejezés alatt egy, több, de akár valamennyi tag is értendő – a Kúria eseti döntése.