Az üres iroda fenntartása a legdrágább


Az elmúlt időszakban jelentősen átalakultak az irodahasználati szokások, ráadásul belépett a munkaerőpiacra a Z-generáció, amelynek tagjai nagyobb szabadságot, rugalmasságot várnak el az őket foglalkoztató vállalatoktól, valamint az irodákban is élményekre vágynak. Mindez kettős kihívást jelent a megfelelő munkahelyi környezet kialakításával, fenntartásával foglalkozó szakembereknek és a HR-eseknek. Új megközelítésre van szükség, hogy a dolgozók ne kényszerként éljék meg a bejárást, és a lehető legjobb teljesítményt nyújtsák az irodai munkában.

A téma aktualitáshoz igazodva első alkalommal tartott összevont ülést a magyarországi Amerikai Kereskedelmi Kamara (AmCham) munkahelyi környezetre és létesítménygazdálkodásra, valamint a HR-területre szakosodott bizottsága, hogy áttekintse az irodahasználattal kapcsolatos legújabb trendeket, jó gyakorlatokat, megoldásokat. A szakmai tanácskozás résztvevőit a két testület elnöke, Kákosy Zsolt MBA MRICS, az ICON property management igazgatója és Dr. Dobay Róbert, a Menedzsmentor ügyvezetője köszöntötte, majd Kalaus Valter, a Newark VLK ügyvezető partnere tartott előadást „Az iroda, mint HR eszköz” címmel.

Az előadó kiemelte, a vállalatok a gyorsan változó szokások, igények és elvárások közepette sem mondhatnak le az irodai munkavégzésről, ugyanakkor arra is rámutatott, hogy a megfelelő feltételek biztosításán túlmenően élményeket is kínáló munkahelyi környezet kialakítása jelentősen megnöveli a HR-esek, valamint a létesítménygazdálkodással, fenntartással foglalkozó szakemberek szerepét a cégek életében. De milyen is az új követelményeknek megfelelő iroda?

A lokáció kulcsfontosságú, az iroda legyen könnyen megközelíthető, valamint a kialakítása maximálisan alkalmazkodjon az ott dolgozók igényeihez, biztosítson megfelelő feltételeket a hatékony munkavégzéshez. Ma már az is természetes elvárás, hogy szünetben vagy munka után ne kelljen nagy távolságot megtenni a különböző, a mindennapokat segítő szolgáltatások, mint például egy étterem, kávézó, bevásárlási lehetőség eléréséhez. A konditerem vagy a szépség vagy barberszalon közelsége további előnyt jelenthet.

Kalaus Valter az előadást követően hosszasan válaszolt a résztvevőitől érkező kérdésekre. Az eszmecsere egyértelműen bizonyította, hogy az ideális irodával kapcsolatos követelmények teljesítése összetett feladat, amit az üzemeltetőknek és a HR-eseknek közösen kell megoldaniuk, ha el akarják érni, hogy a dolgozók ne kényszernek, hanem élménynek tekintsék a bejárást és el akarják kerülni, hogy az irodák üresen tátongjanak. Az ugyanis minden szempontból a legdrágább megoldás.

A Workspace and Facilities Management Committee és a HR Committee munkájában az American Chamber of Commerce in Hungary (AmCham Hungary) tagvállalatai vehetnek részt.

Forrás: AmCham


Kapcsolódó cikkek

2024. június 14.

Még mindig sokan mondanak le a nyaralásról

Nagyon vegyes a kép az utazási tervek terén. Összességében javult a középkorúak utazási helyzete, és akik terveznek nyaralást, azok többet szánnak erre a K&H biztos jövő index szerint, de a koronavírus járvány utáni időszakhoz képest még mindig visszafogottnak mondható az utazási kedv. Ráadásul még mindig sokan vannak, akik a pénzhiány miatt nem tudnak hosszabb vakációt beiktatni: a válaszadók 71 százalékánál ez az indok. Ez az arány nem sokkal alacsonyabb a tavalyi 77 százaléknál, viszont még mindig jóval meghaladja a tavalyelőtti 58 százalékos arányt.

2024. június 14.

Májusban minden termékcsoportban nőtt az építőanyag-értékesítés volumene

Az építőanyag-piacon minden termékcsoportban nőtt az értékesítés volumene májusban, az árak azonban csökkentek, ami kedvező jel az otthonfelújítási program júniusi indulása előtt és a lakásépítési szegmens lassú, de biztos felpörgésére utal – erről Juhász Attila, az Újház Zrt. és az ÉVOSZ Építőanyag-kereskedelmi elnöke tájékoztatott pénteken.