Egyre fontosabb a fenntarthatóság a munkahelyváltásnál


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A magyarok csaknem egyharmadának fontos szempont a munkahelyválasztásnál, hogy leendő munkaadójuk mennyit tesz a fenntarthatóságért, a most 18 és 26 év közötti Z generációsok pedig ennél is nagyobb arányban, 41 százalékban vélekedik így.

Az UniCredit Bank és a SteiGen közösen, 1000 ember bevonásával készített reprezentatív felmérésben a generációk fenntarthatósággal összefüggő attitűdjeit vizsgálták. A legfiatalabb munkavállalói generáció pedig azért lényeges, mert ők a legérintettebbek a munkaerőpiacon való elhelyezkedésben, így ez az adat a munkáltatók számára is fontos tanulságokkal szolgálhat.

A kutatásból kiderült, hogy miközben a munkahelyválasztásról hagyományosan olyan szempontok szerint gondolkodnak, mint az elérhető jövedelem, a szakmai fejlődési és előrelépési lehetőségek, a társadalmi hasznosság és a munkakörnyezet, addig a potenciális munkavállalók számára az is egyre fontosabb, hogy a munkaadójuk mennyire működik fenntarthatóan.

A válaszadók számára a fenntarthatóság legfontosabb követelménye, hogy egy cég ne szennyezze a környezetet – ezzel az értelmezéssel a válaszadók 51 százaléka egyetértett. Ezt követi, ha egy vállalat képes a profit elé helyezni a fenntarthatósági irányelveket, a megkérdezettek 33 százaléka szerint pedig az is jelentős szempont, hogy a cég mennyire bánik takarékosan az erőforrásokkal.

A közlemény szerint azt, hogy a cégek általában mennyire tudnak megfelelni ezeknek a várakozásoknak, jól jelzi, hogy bár a válaszadók kétharmada – ezen belül a Z generációsok háromnegyede – úgy gondolja, a vállalatok tudnának fenntarthatóan működni, mégis a felmérésben résztvevők 62 százaléka véli úgy, hogy a vállalatokat valójában csak a profit érdekli, fenntarthatósági kezdeményezéseik pedig “látszatmegoldások”.

(MTI)



Kapcsolódó cikkek

2022. december 5.

Továbbra is mélyponton a használtautó-import

Novemberben sem mozdult felfelé a forgalomba helyezett külföldi használt személyautók száma – állapította meg a Datahouse friss adatai alapján hétfői elemzésében a JóAutók.hu kereskedő portál. A Das WeltAuto kereskedői hálózat szerint továbbra sem kedvez a használtautó-importnak a 400 forint körüli euróárfolyam.

2022. december 5.

Stagnált a kiskereskedelmi üzletek forgalma

Októberben 0,6 százalékkal nőtt a kiskereskedelmi forgalom a nyers és a naptárhatástól megtisztított adatok szerint egyaránt az egy évvel korábbihoz képest – közölte hétfőn a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

2022. december 5.

Influenszer marketing – a Gazdasági Versenyhivatal új tájékoztatót tett közzé

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) 2022. november 10-én közzétette az influenszer marketingről szóló megújított tájékoztatóját, amely a korábbiaknál jóval részletesebb iránymutatást ad a véleményvezéreknek a jogszerű működéshez. A GVH tapasztalatai szerint az érintettek egy része továbbra sincs feltétlenül tisztában a szabályokkal, ezért a versenyhatóság a tájékoztató megújítása és egységes szerkezetbe foglalása mellett döntött, hogy az naprakész képet adjon az iparági szereplőknek. Az új tájékoztató véleményezésében részt vevő Schönherr Hetényi Iroda versenyjogi szakértőivel, Turi Annával és Szabó Bálinttal tekintjük át a legfontosabb tudnivalókat.