Felmérés: a válság után megváltozik a foglalkoztatás szerkezete Koronavírus
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
A koronavírus-járvány okozta válságot követően jelentősen megváltozik a foglalkoztatás szerkezete, felerősödnek az alternatív foglalkoztatási módok és a munkaerő-kölcsönzés, a home office pedig sokkal kidolgozottabbá és elfogadottabbá válik – erre számít a munkavállalók jelentős része egy felmérés szerint.
A főleg a pénzügyi és IT, valamint marketing, adminisztráció, oktatás, értékesítés és HR területről érkezett munkaadói és munkavállalói válaszok alapján a megkérdezettek 40 százaléka tartott attól, hogy a válság alatt a magyar munkavállalók jelentős része, 10-30 százaléka elveszítheti az állását, 18 százalékuk viszont úgy gondolta, hogy a helyzet lecsengése után minden visszaáll a régi kerékvágásba, 9 százalékuk pedig a jövőben további munkaerőigénnyel számolt.
A megkérdezettek 42 százaléka szerint a válságot követően csak azok vállalatok számolhatnak növekedési potenciállal, amelyek felismerik, hogy a most végrehajtott informatikai fejlesztések a későbbiekben versenyelőnyt jelentenek számukra, 61 százalékuk prognosztizálta azt, hogy a válság elmúltával jelentősen megváltozik a foglalkoztatás szerkezete, nagyobb teret kapnak az alternatív foglalkoztatási módok és a munkaerő-kölcsönzés is.
A válaszadók 91 százaléka arról számolt be, hogy a vállalatok legfőbb intézkedése az adott helyzetben a home office bevezetése volt. Azonban vannak vállalatok, ahol kötelezően elrendelt szabadságra vagy fizetetlen szabadságra küldték a munkavállalókat, de olyan esetek is előfordultak, hogy a cégek megtartották a munkatársaikat, azonban 30-40 százalékkal csökkentették a fizetésüket.
A felmérést az SSC Heroes, a KYAT Group és az IDBC készítette. Az SSC Heroes médiaplatform az SSC területen (szolgáltató központ) dolgozókat, az itt működő vállalatokat és beszállítóikat köti össze; a KYAT Group egy integrált kommunikációs ügynökség, amely elsősorban a munkáltatói márkaépítésben segíti a cégeket, az IDBC pedig fejvadász cég, amely IT területen foglalkozik munkaerő- kölcsönzéssel.
(MTI)