Kétéves bérmegállapodást akarnak a közlekedési munkástanácsok

Szerző: Adó Online
Dátum: 2018. október 11.
Címkék: , ,
Rovat:
A Közlekedési Munkástanácsok Szövetsége (KMSZ) 2019-re és 2020-ra újabb kétéves bérmegállapodást szorgalmaz, javaslatuk szerint 2019-ben 13-15 százalékos béremelésre van szükség a Volán társaságoknál – közölte a KMSZ.

A közleményben emlékeztetnek arra, hogy a nagyobbrészt közszolgáltatásokat ellátó állami vállalatoknál korábban kötött hároméves bérmegállapodás értelmében 2017-2018-2019-ben összesen átlagosan 30 százalékos bérfejlesztést hajtanak végre. Ez a megállapodás jövőre 5 százalékos béremelést tartalmaz, a KMSZ azonban 2019-re további 8-10 százalékos emelést tart szükségesnek a Volán társaságoknál. A szövetség szerint ezért 2019-re és 2020-ra újabb kétéves bérmegállapodást kellene kötni.

A KMSZ legutóbbi elnökségi ülésén napirendre vették a MÁV és a Volán párhuzamos közlekedésének ügyét. A menetrendek összehangolásával, egy integrált jegyrendszer kialakításával az érdekvédők is egyetértenek, ugyanakkor vitára számítanak több kérdésben is, például abban, hogy mi alapján dől majd el, hogy egy vonalon vonat vagy busz közlekedjen.

Az év végi regionális bértárgyalások előtt a béren kívüli juttatások körüli bizonytalanság megszüntetését szeretné elérni a szövetség. A KMSZ leszögezte: szükségesnek tartja, hogy a SZÉP-kártyán kívül a kedvelt cafeteria-elemek (lakhatási támogatás, lakáshitel-törlesztés, iskolakezdési támogatás, önkéntes pénztári támogatás) is a kedvezményes adózási tartományban maradjanak.

A béren kívüli juttatások társadalompolitikai szerepet töltenek be, ezért a szövetség elhibázott lépésnek tartja a kormány döntését, amelynek értelmében a cafeteria pusztán a SZÉP-kártyára korlátozódik – hangsúlyozza a KMSZ közleményében.


Kapcsolódó cikkek:


Kiskorú foglalkoztatása legálisan
2019. április 24.

Kiskorú foglalkoztatása legálisan

A hatékony gyermekvédelem egyik elengedhetetlen eszköze a gyermekmunka tilalma. A munkavállalás azonban nem csupán a 18. életév betöltését követően lehetséges.

Hogyan felel a munkáltató a munkahelyi balesetért?
2019. április 21.

A Munka Törvénykönyvének XIII. fejezete rendelkezik a munkáltatói kártérítésről. Cikkünkben a hatályos bírósági gyakorlaton keresztül ismertetjük a munkáltató kárfelelősségét üzemi baleset bekövetkezése esetén.

Nem sztrájkolnak a légiforgalmi irányítók
2019. április 18.

Megállapodott egymással a HungaroControl és az irányítókat képviselő CONTROL Magyar Légiforgalmi Irányítók Szakszervezete, így elmarad az április 23-ától tervezett határozatlan idejű sztrájk.

Sztrájkolnak a légiforgalmi irányítók
2019. április 17.

Sztrájkolnak a légiforgalmi irányítók

Kétórás figyelmeztető sztrájkba léptek a légiforgalmi irányítók a HungaroControlnál, miután szakszervezetük és a vállalat nem tudott megállapodni a dolgozók 21 pontos követelésével kapcsolatban - közölte a HungaroControl. Ha továbbra sem jutnak közös nevezőre, akkor április 23-án határozatlan idejű sztrájkba lépnek.