MÁV: megállapodtak a bérfejlesztésről


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Megállapodás született a MÁV-nál az idei csoportszintű bérfejlesztésről, a vasúttársaság és az érdekképviseletek az egy évre kötött megállapodásban rögzítették, hogy a munkáltató 2020-ban átlagosan 10 százalékos keresetnövelést hajt végre – közölte a MÁV csütörtökön.

Az alanyi jogú alapbérfejlesztés átlagosan 8 százalék, amelyet differenciáltan használnak fel az egyes társaságok. A vasútüzem ellátása szempontjából kiemelt egyes munkakörökben, például a vasútforgalom lebonyolításában részt vevők, valamint a mérnöki végzettséget igénylő munkakörökben foglalkoztatottak 10 százalékos alanyi jogú bérfejlesztésben részesülnek.

A fluktuáció mérséklése érdekében megszüntetik az eddigi béren kívüli juttatások egy részét, de ezt felváltja egy megemelt összegű, egyszeri, bruttó 350 ezer forintos juttatás, amelyet decemberben fizetnek ki. Erre azok a munkavállalók jogosultak, akik egész évben hozzájárultak munkájukkal a vasút működéséhez.

A munkáltató a munkavállalók pozitív visszajelzései alapján továbbra is kész működtetni a szolgálati idő elismerésének rendszerét, mely a vasúthoz való hűséget jutalmazza, és ennek összegét kétszeresére emelte.

A diplomás minimálbér összegét főiskolai (bachelor, Bsc, BA) végzettség esetén 340 ezer forintra, egyetemi végzettség (master, Msc-, MA) esetén pedig 385 ezer forintra emelik havonta. A felek – a megfelelő szakértelemmel rendelkező munkavállalók bevonzása és megtartása érdekében – egyes kiemelt műszaki munkakörökben életpályamodell kialakításában állapodtak meg.

Továbbra is megmarad az alanyi jogon járó, éves szinten nettó 92 900 forint értékű SZÉP-kártya juttatás, emellett 2020-ban a bruttó alapbér 4 százalékának megfelelő önkéntes nyugdíjpénztári tagdíj-kiegészítést is biztosít a munkáltató.

A vasutas munkavállalók gyermekei részére 2020-tól esélyegyenlőséget elősegítő ösztöndíjat vezetnek be.

Homolya Róbert elnök-vezérigazgató már korábban ismertette az érdekképviseletekkel a versenyképes vasút érdekében teendő intézkedéssorozatot, most a felek a megállapodásban is rögzítették ilyen irányú elhivatottságukat – írja közleményében a MÁV.

Egyetértés született abban is, hogy a képzéseken való részvételből eredő improduktív munkaidő mennyiségének csökkentése érdekében további intézkedések szükségesek, többek között a képzési rendelet felülvizsgálata, valamint a képzési tananyagok digitalizációja. A felek továbbra is kiemelt célként fogalmazták meg az egészségügyi megelőző és szűrővizsgálatok népszerűsítését – ismerteti a MÁV.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 26.

4,2 százalékos a munkanélküliség

Idén júniusban a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma az előző év azonos időszakához képest lényegében nem változott, 4 millió 768 ezret tett ki. A munkanélküliek száma 210 ezer, a munkanélküliségi ráta 4,2 százalék volt.

2024. július 24.

A magyarok a bér alapján választanak munkahelyet

A munkavállalóknak globálisan állásuk hosszú távú biztonsága a legfontosabb szempont a munkahely kiválasztásánál, Magyarországon viszont a bérezés áll az első helyen – derül ki a Boston Consulting Group (BCG), a Stepstone Group, valamint a The Network és magyar partnere, a Profession.hu közös nemzetközi kutatásából. A mesterséges intelligencia térnyerése jól láthatóan átrajzolja a munkavállalói attitűdöket.

2024. július 24.

Több, mint 10 százalékkal nőttek a reálkeresetek

Májusban a teljes munkaidőben alkalmazásban állók bruttó átlagkeresete 652 000 forint, a kedvezmények figyelembevételével számolt nettó átlagkereset 448 700 forint volt. A bruttó átlagkereset 14,8, a nettó átlagkereset 14,6, a reálkereset pedig 10,4 százalékkal nőtt az egy évvel korábbihoz képest – jelentette szerdán a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).