A munkaerőhiány a toborzási folyamatok fejlesztésére kényszerít


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az Ember - Adat - Stratégia 2020 című tanulmányban a Profession.hu adatbázisának 2017 és 2019 január - szeptemberi adatait hasonlították össze, amelyből megállapították, hogy a munkahelyváltás jellemzően öt hónapig tart, a toborzási szokások pedig elmozdultak a proaktív keresés felé. Ezt támasztja alá, hogy a toborzási oldal 400 ezer ember önéletrajzát tartalmazó adatbázisában a toborzók tavaly 30 százalékkal gyakrabban kerestek rá munkavállalói profilokra, mint egy évvel korábban, a vállalatoknak tehát már nem elég várniuk a megfelelő munkaerő jelentkezésére, aktívan kell megkeresniük…

Az Ember – Adat – Stratégia 2020 című tanulmányban a Profession.hu adatbázisának 2017 és 2019 január – szeptemberi adatait hasonlították össze, amelyből megállapították, hogy a munkahelyváltás jellemzően öt hónapig tart, a toborzási szokások pedig elmozdultak a proaktív keresés felé.

Ezt támasztja alá, hogy a toborzási oldal 400 ezer ember önéletrajzát tartalmazó adatbázisában a toborzók tavaly 30 százalékkal gyakrabban kerestek rá munkavállalói profilokra, mint egy évvel korábban, a vállalatoknak tehát már nem elég várniuk a megfelelő munkaerő jelentkezésére, aktívan kell megkeresniük a jelölteket az életrajzok alapján.

Ugyanakkor arra is rámutattak, hogy lassuló ütemben nőtt a magyarországi cégek munkaerő-kereslete az elmúlt három évben, miután a tartós munkaerőhiány és a magas fluktuáció folyamataik digitalizációjára, automatizálására, valamint álláshely-racionalizációra kényszerítette a vállalkozásokat.

A közleményben Tüzes Imre, a Profession.hu üzletfejlesztési vezetője kifejtette, a növekvő munkaerőhiány és az ezzel párhuzamosan megváltozott kereslet-kínálati egyensúly az álláskeresők számára lehetővé teszi, hogy hosszabb ideig gondolkozzanak, megfontoltabb döntést hozzanak. A kialakult helyzet a munkaadókat válaszlépésekre ösztönzi, így már proaktív módszerekkel kell jelölteket találniuk: önéletrajzi adatbázisokat használnak. Ezek sikeres alkalmazásához fejlett keresőmotorokat, mesterséges intelligenciára épülő ajánlórendszereket építenek be a folyamataikba – mutatott rá a szakember.

A Boston Consulting Group a világ egyik vezető menedzsment tanácsadó cége, árbevétele 2018-ban 7,5 milliárd dollár volt, 19 százalékkal magasabb, mint egy évvel korábban. A cég több mint 90 városban és 50-nél több országban van jelen, az alkalmazottainak a száma meghaladja a 20 000-et. A társaság 1997-ben nyitotta meg irodáját Budapesten, amely egyben régiós központként is működik, irányítva a BCG tevékenységét Szlovéniában, Horvátországban, Szerbiában és Romániában.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2019. április 10.

Nem elég a vonzó fizetés, jó munkahelyi élményt is kell nyújtani

A munkaerőhiány miatt új megközelítést kell alkalmazniuk a cégeknek a munkavállalók toborzására és megtartására: nem elég a vonzó fizetés, jó munkahelyi élményt is kell nyújtani. A kulcs az employer branding, azaz munkáltatói márkaépítés lehet, amely során a vállalatok a már meglévő, vonzó pozitív elemeket teszik láthatóvá a jelenlegi és potenciális munkavállalók számára. A családi vállalatok előnyben vannak más cégekkel szemben, mivel a karizmatikus vezető és a család jelenléte biztosítja azt az alapot, amivel könnyeben tudnak azonosulni a munkatársak – hangzott el a K&H székházban szervezett családi vállalatok klubján.