MÁV: megállapodtak a bérfejlesztésről


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Megállapodás született a MÁV-nál az idei csoportszintű bérfejlesztésről, a vasúttársaság és az érdekképviseletek az egy évre kötött megállapodásban rögzítették, hogy a munkáltató 2020-ban átlagosan 10 százalékos keresetnövelést hajt végre – közölte a MÁV csütörtökön.

Az alanyi jogú alapbérfejlesztés átlagosan 8 százalék, amelyet differenciáltan használnak fel az egyes társaságok. A vasútüzem ellátása szempontjából kiemelt egyes munkakörökben, például a vasútforgalom lebonyolításában részt vevők, valamint a mérnöki végzettséget igénylő munkakörökben foglalkoztatottak 10 százalékos alanyi jogú bérfejlesztésben részesülnek.

A fluktuáció mérséklése érdekében megszüntetik az eddigi béren kívüli juttatások egy részét, de ezt felváltja egy megemelt összegű, egyszeri, bruttó 350 ezer forintos juttatás, amelyet decemberben fizetnek ki. Erre azok a munkavállalók jogosultak, akik egész évben hozzájárultak munkájukkal a vasút működéséhez.

A munkáltató a munkavállalók pozitív visszajelzései alapján továbbra is kész működtetni a szolgálati idő elismerésének rendszerét, mely a vasúthoz való hűséget jutalmazza, és ennek összegét kétszeresére emelte.

A diplomás minimálbér összegét főiskolai (bachelor, Bsc, BA) végzettség esetén 340 ezer forintra, egyetemi végzettség (master, Msc-, MA) esetén pedig 385 ezer forintra emelik havonta. A felek – a megfelelő szakértelemmel rendelkező munkavállalók bevonzása és megtartása érdekében – egyes kiemelt műszaki munkakörökben életpályamodell kialakításában állapodtak meg.

Továbbra is megmarad az alanyi jogon járó, éves szinten nettó 92 900 forint értékű SZÉP-kártya juttatás, emellett 2020-ban a bruttó alapbér 4 százalékának megfelelő önkéntes nyugdíjpénztári tagdíj-kiegészítést is biztosít a munkáltató.

A vasutas munkavállalók gyermekei részére 2020-tól esélyegyenlőséget elősegítő ösztöndíjat vezetnek be.

Homolya Róbert elnök-vezérigazgató már korábban ismertette az érdekképviseletekkel a versenyképes vasút érdekében teendő intézkedéssorozatot, most a felek a megállapodásban is rögzítették ilyen irányú elhivatottságukat – írja közleményében a MÁV.

Egyetértés született abban is, hogy a képzéseken való részvételből eredő improduktív munkaidő mennyiségének csökkentése érdekében további intézkedések szükségesek, többek között a képzési rendelet felülvizsgálata, valamint a képzési tananyagok digitalizációja. A felek továbbra is kiemelt célként fogalmazták meg az egészségügyi megelőző és szűrővizsgálatok népszerűsítését – ismerteti a MÁV.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. június 28.

4,3 százalékos a munkanélküliség

Májusban a 15-74 éves foglalkoztatottak átlagos létszáma az előző év azonos időszakához képest 36 ezerrel, 4 millió 749 ezer főre nőtt. A munkanélküliek száma 212 ezer fő, a munkanélküliségi ráta 4,3 százalék volt – jelentette pénteken a Központi Statisztikai Hivatal (KSH).

2024. június 28.

A jogaikkal nem pusztán élő, hanem visszaélő munkavállalók helyzete

A munkajog egyik alapvető célja, hogy a munkáltatóhoz képest alapvetően sérülékenyebb helyzetben lévő munkavállalók számára megfelelő védelmet biztosítson. A munkajogi garanciák erdejében azonban könnyű letérni a kitaposott ösvényről, így időnként előfordul, hogy a munkavállaló jogait nem rendeltetésüknek megfelelően, azon túlterjeszkedve, visszaélésszerűen gyakorolja.

2024. június 26.

A munkahelyi bizonytalanság tanulásra ösztönöz

Globálisan a munkavállalók csaknem fele (45 százalék) úgy érzi, hogy az elmúlt évben jelentősen megnőtt a munkaterhelése, kétharmaduk pedig bizonytalannak érzi helyzetét a munkahelyi változások felgyorsulása miatt; mindez a készségeik hosszú távú fejlesztésére ösztönzi a dolgozókat – derült ki a PwC Global Workforce Hopes & Fears felméréséből.