Melyik szakma Covid-álló? Koronavírus


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A szoftverfejlesztés, a könyvelés és a könyvvizsgálat a koronavírus-járvány okozta válság alatt is stabil szakmának bizonyul Magyarországon – derül ki a Profession.hu és az EY elemzéséből.

A Magyarországon tavasszal bevezetett karanténintézkedések első két hónapja alatt, márciusról májusra közel 50 ezren regisztráltak a munkaügyi központokban, az év eleje óta pedig csaknem 190 ezren jelezték, hogy elveszítették az állásukat a Nemzeti Foglalkoztatási Szolgálat adatai alapján. Ebben az időszakban a programozással és a könyveléssel foglalkozó szakemberek iránt csökkent legkevésbé az érdeklődés az év elejéhez képest a munkáltatók részéről.

„Tapasztalatunk szerint a könyvelés mellett a könyvvizsgálat bizonyult az egyik leginkább válságálló területnek a COVID-19 első hulláma során” – hangsúlyozta Lázár Gábor, az EY HR vezetője. A szakember szerint több cégnél inkább az erőforrás, nem pedig a feladatok hiánya okozott kihívást a területen, hiszen a beszámolási kötelezettség alól sem mentesültek a vállalatok. „Az IT-szektort érzékenyebben érinti a gazdasági lassulás. Bizonyos fejlesztéseket el kellett halasztani, de ezzel egy időben más projektek kerültek előtérbe, így az iparág várhatóan hamar talpra áll. Emiatt munkaerőpiaci szempontból kevésbé kitett a pandémia hatásainak.”

Az elmúlt öt hónap során a Profession.hu-n meghirdetett állások közé leggyakrabban a fent felsoroltak mellett az eladó és pénztáros munkák, a betanított munka, az anyagmozgatói és rakodói állások, a projektmenedzseri pozíciók, a szakmunkák, valamint az értékesítői állások kerültek be. Az állásportál adatbázisa alapján a közzétett álláslehetőségek számának csökkenése jelentősen mérséklődött május óta, nyár végére pedig a tavalyi év azonos időszakához képest már csak 30 százalék körül alakult. Az álláspiac helyzete tehát folyamatosan stabilizálódik, de a hirdetések száma még mindig nem érte el a tavalyi év azonos időszakának szintjét.

(Adó Online)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.