Minimálbér: messze vannak az álláspontok


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A gazdaság helyzete miatt egyéves megállapodás van kilátásban, és Lefékezhet a minimálbér növekedése jövőre – írja a Világgazdaság.

Jövő ősz előtt nem számíthatunk a gazdasági folyamatok helyreállására, így  nehéz bármiféle emelésben gondolkodnunk – mondta a Világgazdaságnak a munkaadói oldal képviselője, Perlusz László, a Vállalkozók és Munkáltatók Országos Szövetségének (VOSZ) főtitkára azt követően, hogy megkezdődtek a jövő évi minimálbér mértékéről szóló tárgyalások.

A munkavállalói oldal viszont el szeretné érni, hogy a minimálbér emelkedése az átlagkereset növekedésével, de legalább az infláció mértékével megegyezzen. Palkovics Imre, a Munkástanácsok Országos Szövetségének elnöke szerint ugyanis a hazai legkisebb munkabér összege ugyanis a visegrádi országokétól továbbra is 20-25 százalékkal van elmaradva.

A legutóbbi két évre szóló megállapodáskor a munkaadók 5, a szakszervezetek legalább 10 százalékos növelést szerettek volna elérni, a kompromisszum szerint 2019-ben és 2020-ban is 8 százalékkal emelkedett a minimálbér és a garantált bérminimum összege, így idén a minimálbér bruttó 161 ezer, a garantált bérminimum pedig 210 600 forint.

(Adó Online)


Kapcsolódó cikkek

2024. november 21.

Deloitte: A Z generáció a biztosítási piacon is mást akar

A Z generáció új kihívások elé állítja az európai biztosítási piacot. Ők a digitális technológiák fejlődése, a gazdasági bizonytalanságok és a környezeti válságok hatására másfajta hozzáállással viszonyulnak a pénzügyi és biztosítási termékekhez. Amellett, hogy elsősorban a személyre szabott és kisebb biztosítási termékeket keresik, a családi és baráti kapcsolatokon alapuló bizalom is meghatározó szerepet kap döntéseikben – derül ki a Deloitte friss, kilenc európai országra kiterjedő kutatásából. A magyar fiatalok, külhoni társaikhoz hasonlóan a megszokott biztosítási termékek helyett inkább digitális megoldásokat és környezettudatos szolgáltatókat keresnek, miközben elvárják a rugalmas és átlátható szolgáltatásokat és termékeket. A biztosítók számára óriási a feladat, hogy alkalmazkodjanak a változó igényekhez és hosszú távú kapcsolatokat építsenek a jövő generációjával.

2024. november 20.

A digitális bankolás jövője: személyre szabott ügyfélélmény és új generációs technológiák

A Deloitte legfrissebb, Digital Banking Maturity 2024 kutatásának eredményeiből kiderül, hogy a COVID-19 járvány idején elindult digitalizációs folyamatok nemhogy nem lassultak, hanem új lendületet kaptak a bankszektorban az elmúlt évek során, alkalmazkodva az ügyfelek folyamatosan bővülő igényeihez. A fejlesztések fókuszában a funkciók mennyisége helyett, egyre inkább a személyre szabottság, az ügyfélélmény fokozása és a költséghatékonyság kapott hangsúlyt. Emellett a korábban elhanyagolt területek, például a digitális jelzálog is előtérbe kerültek.