Német minimálbér – az áthaladókra is vonatkozik


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A kormány szerint a fuvarozóknak először a szakszervezetekkel kell egyeztetniük. Kell foglalkoztatási terv is.


A magyar kormány feladata a magyar fuvarozók érdekeinek védelme és ennek megfelelően fog eljárni, de először a szakszervezeteknek kell egyeztetniük a munkaadó vállalkozások vezetőivel – mondta Becsey Zsolt, a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium (NFM) közlekedésért felelős helyettes államtitkára.

A Napi Gazdaság a héten írt arról, hogy a fuvarozók mellett a magyar kormánynak „sem tetszik” az a németországi gyakorlat, amely szerint az ottani minimálbért kell megfizetniük a külföldi, így a magyar vállalkozások alkalmazottainak is. 

A lappal a Nemzeti Fejlesztési Minisztérium kommunikációs főosztálya azt közölte: a magyar álláspont szerint a német szabályozás jelenlegi formájában aligha egyeztethető össze az Európai Unió egységes belső piaci politikájával, a szolgáltatásnyújtás szabadsága és a tisztességes verseny elveivel.

A Fuvarozók Lapja írt arról, hogy idén január elsejétől 8,5 euró lesz egy alkalmazottként dolgozó sofőr minimális órabére Németországban. A változás a magyar fuvarozó cégeket is érinti: a németek értelmezése szerint ugyanis a minimálbér mindenkire vonatkozik, aki munkát végez az ország területén. „Arra a sofőrre is, aki nem német cégnél dolgozik, de Németországból indul, németországi lerakó a célja, vagy csak áthalad az ország területén” – írta a lap.

Az MKFE honlapján azt javasolja, hogy a gépkocsivezető munkavállalóik ne lépjenek Németország területére anélkül, hogy a jogszabályban előírt foglalkoztatási terv bejelentésére szolgáló formanyomtatványt hiánytalanul kitöltve elfaxolták volna a német hatóságoknak. Ez a foglalkoztatási terv tartalmazza a gépkocsivezető adatait valamint, hogy előreláthatólag mennyi időt tölt Németországban. Aki ezt elmulasztja, 30 ezer euróig terjedő pénzbírságot kockáztat  – hívja fel a figyelmet az egyesület.

Ez azonban csak a foglalkoztatás bejelentését biztosítja, „magával a minimálbér megfizetési kötelezettséggel, a munkaidő feljegyzésével, a bérszámfejtéssel, az ellenőrzéssel, a nem munkavállaló gépkocsivezetők bizonyítási lehetőségeivel kapcsolatban rengeteg a bizonytalanság” – írta az MKFE.

A szervezet a helyzet sürgős tisztázása érdekében a német hatóságokhoz fordult, de egyelőre nem kapott érdemi választ – derül ki a honlapról.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 3.

Profession.hu: beindult az alkalmi munkák szezonja

Beindult az alkalmi munkák szezonja, május második felétől látványosan nőttek az ilyen típusú megbízásokra toborzó álláshirdetések, amelyekben leggyakrabban egyebek mellett felszolgálót, pincért, sofőrt és futárt keresnek – közölte a Profession.hu kedden.

2024. július 3.

Képzési lehetőségekkel lehet megtartani a kifáradt munkavállalókat

A munkavállalók majdnem fele (45%) úgy érzi, hogy az elmúlt évben jelentősen megnőtt a munkaterhelése, kétharmaduk (62%) pedig bizonytalannak érzi helyzetét a munkahelyi változások felgyorsulása miatt. Mindez a készségeik hosszú távú fejlesztésére ösztönzi őket, és 28% akár váltana is munkahelyet egy éven belül – derül ki a PwC Global Workforce Hopes & Fears felméréséből.