Utasellátó-sztrájk: visszatérítik a pénzt


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Augusztus 29-én 8 órától 23 óráig sztrájkot hirdetett a VDSzSz Szolidaritás vasutas szakszervezet a MÁV-Start Utasellátó Központjánál, ezért a vasúttársaság nem biztos, hogy el tudja indítani az összes étkező, háló vagy fekvőhelyes kocsit – közölte a MÁV Magyar Államvasutak Zrt.


A nemzetközi vonatok közlekednek, de ha az adott járat utasellátós személyzete sztrájkol, a vasúttársaság az étkező, háló vagy fekvőkocsiban nem tudja biztosítani az étkezési lehetőséget és az éjszakai szolgáltatást, ezért ezeket a kocsikat nem indítja el. 

A fekvőhelyes és hálókocsiba helybiztosítással rendelkező utasokat ülőhelyes kocsival juttatja el a MÁV-Start a célállomásra. A korábban megváltott nemzetközi menetjegyek érvényesek. 

A sztrájk miatt közlekedni nem tudó háló- és fekvőhelyes kocsikba szóló helybiztosítások árát a MÁV-Start visszatéríti. Amennyiben az utas úgy dönt, hogy az éjszakai vonat ülőkocsijában nem vállalja az utazást, az érvényes nemzetközi menetjegyét és helyjegyét kezelési költség levonása nélkül visszatéríti a MÁV. 

 

A megváltozott körülményekről a MÁV-csoport honlapján tájékoztat, illetve a Mávdirekt telefonos ügyfélszolgálatánál, továbbá kérik az utasokat, hogy figyeljék az állomásokon a hangos utastájékoztatást.

A vasúttársaság hétfőn arról tájékoztatta az MTI-t, hogy a MÁV-Start naponta 2950-3000 vonatot közlekedtet, ebből az utasellátó esetleges sztrájkja 18-20 nemzetközi vonatot érinthet.

Korábbi döntésük szerint az utasellátó gazdaságos működtetése érdekében több nemzetközi vonaton csökkentik, illetve megszüntetik az étkező- és hálókocsi-szolgáltatást a 2017/2018-as menetrend december 10-i életbelépésétől.

Bárány Balázs, a VDSzSz Szolidaritás alelnöke hétfőn az MTI-nek elmondta, ha a MÁV-Start kiveszi a járatokból az étkező- és hálókocsikat, akkor az utasellátó központban mindössze 40 utazói létszám maradna a 117-ből, és ez érintené a földi kiszolgálók munkáját is. Követelik, hogy a munkáltató álljon el létszámcsökkentési elképzeléseitől a MÁV-Start Utasellátó Központnál, és adjon magyarázatot arra, hogyan lett a korábban nyereséges vállalkozásból veszteséget termelő egység.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. október 8.

MASZSZ: csak úgy jön ki a matek, ha 2027-re 500 forint lesz az euró

Ez a matek nem jön ki, legfeljebb csak akkor, ha 2027-re 500 forint lesz az euró – reagált a Magyar Szakszervezeti Szövetség a miniszterelnök elképzelésére, miszerint 2-3 éven belül ezer euróra nő a hazai minimálbér és 1 millió forintra az átlagbér. Így viszont már egyáltalán nem olyan biztató ez a vízió. Amennyiben a terv mégis megvalósul, a MASZSZ elvárja, hogy ennek nyertesei a kis- és középkeresetűek legyenek. A szövetség ehhez minden szakmai segítséget megadna – olvasható az Adó Online közleményben.

2024. október 8.

A munkáltatói utasítás írásba foglalása

A munkavégzés során gyakran felmerül a kérdés, hogy a munkáltató által közölt utasításokat minden esetben szükséges-e írásban rögzíteni vagy elegendő, ha azok csak szóban hangzanak el. A szóbeli utasítás sokszor kézenfekvőbb, kevesebb adminisztrációval és ráfordított idővel jár, mintha a munkáltató mindent írásban rögzítene. Azonban mind a szóbeli, mind az írásbeli utasítási formának megvannak a maga előnyei és hátrányai a munkaviszony keretein belül, így minden helyzetben megtalálható a megfelelő forma.

2024. október 4.

Kiderült, hogy mennyit dolgoznak valójában a cégvezetők

Rendkívül leterheltek a magyar cégvezetők, aminek elsődleges oka, hogy nem tudnak kitörni a vállalkozás gyomrából. Egy friss kutatás szerint a cégvezetők hetente akár több mint 60 órát is dolgozhatnak, mert nem tudnak kinevelni vezetőket, akik az ő fejükkel tudnának gondolkodni, és ezzel állandó mókuskerékben találják magukat. Szerencsére van kitől tanulni, az 1. Szabad Cégvezető Konferencián közismert, sikeres vállalkozók mesélnek arról, hogyan tették a nulláról önjáróvá a cégüket.