A wifi válik a legfőbb webes csatornává

Szerző: Adó Online
Dátum: 2019. október 4.
Címkék: ,
Rovat:
Három év múlva a wifi (vezeték nélküli mikrohullámú kommunikáció) lesz a legfőbb internetes csatorna, a Cisco előrejelzése szerint az internetes forgalom 59 százaléka ilyen hálózatokon keresztül zajlik majd.

A társaság szerint tovább növekszik a hotspotok elterjedtsége is, a Cisco becslései szerint a nyilvános, vezeték nélküli internet-hozzáférési pontok száma 2021-ben világszerte meghaladja az 500 milliót, ami a 10 évvel ezelőtti érték 500-szorosa.

Az elemzés alapján a wifi 6 már az idén új korszakot nyit: az új szabvány már az 5G-vel azonos technológiai alapokra épül, de a két technológia nem kizárja, hanem kiegészíti egymást. A wifi 6 előnyei közé tartozik, hogy kevésbé meríti le a kapcsolódó eszközök akkumulátorait és sokkal kiszámíthatóbb felhasználói élményt nyújt.

Tovább nő a wifi átlagsebessége is, 2022-ben az átlagos kapcsolat sebessége több mint kétszer akkora lesz (54,2 Mbps), mint a 2017-ben elért.

A Cisco közölte azt is, hogy elindítja a openroaming projektet, amely könnyebbé és biztonságossá teszi a hálózatok – wifi-mobil – közötti váltást, valamint a nyilvános wifi hálózatokhoz történő csatlakozást.

A vezeték nélküli hálózat húsz évvel ezelőtt indult: 1999-ben fél tucat technológiai cég létrehozta a Wireless Ethernet Compatibility Alliance (WECA) szervezetet, majd kereskedelmi forgalomba kerültek az első eszközök, és ezzel kezdetét vette a vezeték nélküli hálózatok, a wifi korszaka. Az elmúlt két évtizedben a vezeték nélküli hálózatok újabb és újabb generációit fejlesztették ki, és mára az egyik leggyorsabban fejlődő hálózati technológia lett. Olyan helyeken is biztosítja az internetelérést, ahol erre korábban nem volt lehetőség.

A wifi hálózatok a mindennapok részévé váltak, és a “mi a wifi kód?” kérdés valószínűleg az egyik leggyakrabban feltett kérdés napjainkban a Cisco elemzése szerint.


Kapcsolódó cikkek:


Ilyen lesz az online vásárlások új menete
2019. augusztus 21.

A kártyabirtokosoknak aktiválniuk kell az erős ügyfél-hitelesítést lehetővé tévő biztonsági szolgáltatásokat, amely bankonként eltérő lehet: sms-kód, QR-kód vagy egyéb üzenet.