2019 után is maradhat az alacsony újlakásáfa


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Az év második felében dönti a kormány arról, marad-e a kedvezményes adókulcs 2019. december 31. után is.


 Varga Mihály elmondása szerint az új lakások értékesítésénél alkalmazható 5 százalékos kedvezményes adókulcs 2019. december 31-ig marad érvényben. Ha azonban a kormány úgy ítéli meg, hogy ezt a határidőt ki kell tolni, akkor az év második felében foglalkozik majd a kérdéssel – mondta Varga Mihály, nemzetgazdasági miniszter kedden az M1 aktuális csatornán. 

Varga Mihály kifejtette, hogy az építőipar bővülésében fontos szerepet játszott a családi otthonteremtési kedvezmény (csok), amelyhez kapcsolódóan több mint 63 ezer igénylést fogadtak be a pénzintézetek. Az állam eddig 177 milliárd forint támogatást adott a gyermeket vállalóknak és az új lakást vásárlóknak, hogy lakáshoz tudjanak jutni – tette hozzá. 

[htmlbox art_tukor]

 

A miniszter emlékeztetett a 2016. novemberében kötött bérmegállapodásra, ami adócsökkentést és bérnövekedést egyaránt tartalmazott. Ennek hatására tavaly már jelentősen nőtt a minimálbér és a garantált szakmunkás bérminimum, valamint a szociális hozzájárulási adó a korábbi 27 százalékról 2017-ben már 22 százalékra csökkent – idézte fel. 

Jelezte: ez a tendencia folytatódik, az idén január 1-jével 8, illetve 12 százalékkal nőtt a minimálbér, valamint a szakmunkás garantált bérminimum, így előbbi 138 ezer, utóbbi pedig 180 500 forintra emelkedett. 

Kérdésre válaszolva kijelentette, hogy nem igazak azok a sajtóértesülések, amelyek szerint a választások után csoportos létszámleépítés várható a közszférában.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. július 17.

Szponzori támogatások a sportban – társasági adó szemmel

2024 nyarán több olyan rangos sportesemény is megrendezésre kerül, amely nemcsak a sportközvetítések nézőit hozza lázba, hanem az esetleges támogatók, szponzorok számára is érdeklődésre tarthat számot. A jelentős marketingérték, amelyet ezek a rendezvények magukban hordoznak, azzal jár, hogy a gazdasági élet szereplői előszeretettel támogatják az adott sportág keretein belül működő sportszervezeteket, illetve sportköztestületet. Mindez természetesen adóvonzattal is jár – ennek kérdéskörét járjuk körül a társasági adó tekintetében.