287 milliárd forint iparűzésiadó-bevétellel számol Budapest


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Több mint 29 milliárd forinttal nőnek a fővárosi és a kerületi önkormányzatokat együttesen megillető források, amelyeknek túlnyomó része iparűzésiadó-bevételből származik.

A Fővárosi Közgyűlés jövő szerdán dönthet a fővárosi és a kerületi önkormányzatokat együttesen megillető források idei megosztásáról. A kerületeket összesen 132,2 milliárd forint (46 százalék), a fővárost 155,5 milliárd (54 százalék) illetné meg a tervek szerint.

A Bagdy Gábor főpolgármester-helyettes által jegyzett – a budapest.hu oldalon közzétett – előterjesztés szerint a megosztandó bevételek a múlt évihez képest a tervek szerint több mint 29 milliárd forinttal nőnek.

Az előterjesztés szerint összfővárosi szinten erre az évre 287 milliárd forint iparűzésiadó-bevétel tervezhető, figyelembe véve a tavalyi tényleges bevételeket, valamint az idei makrogazdasági prognózisokat. A késedelmikamat- és bírságbevétel együtt 2019-re 700 millió forinttal tervezhető. A főváros egészére mindösszesen 13 millió forint idegenforgalmi adót oszthatnak meg. Azok a kerületi önkormányzatok, melyek maguk szedik be az adót, a főváros által beszedett összegből nem részesülnek – olvasható.

(MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. április 25.

Kisokos a közvetített szolgáltatásokról

Közvetített szolgáltatás fogalmával több adónemet illetően is találkozunk. A fogalmak különbözőek, így számos kérdés felvetődhet az értelmezésükkel, használatukkal kapcsolatosan. Ha a köznyelvi meghatározásból indulunk ki, akkor közvetítés szó alatt a kapcsolat megteremtését kell érteni, a két fél összekapcsolása értendő alatta. Ismertetjük a részleteket és egy érdekes jogesetet.

2024. április 24.

Ezek voltak a legnépszerűbb helyek és személyek az online médiában 2023-ban

Politikusok, sportolók, hazai és külföldi hírességek szerepelnek a leggyakrabban említett nevek között, amelyek megjelentek az online médiatérben 2023-ban. A Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) 93 népszerű médiafelület – televíziós csatornák, újságok, rádiók honlapjai, valamint hírportálok, közösségimédia-felületek, fórumok és blogok – elemzésével azt vizsgálta, kik álltak a hírek és a közbeszéd fókuszában, valamint azt is, hogy hazánk és a nagyvilág helyszínei közül melyek szerepeltek a legtöbbet.