A hét adókérdése: de minimis támogatás elszámolása
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Amennyiben a de minimis támogatás folyósítása több naptári évet ölel fel, például 2009-ben folyósították az előleget, 2010-ben az első részletet, 2011-ben a második részletet, akkor minden évben a befolyt összeget kell elszámolni?
A de minimis igénybevételét melyik TAO bevallásban milyen összeggel szerepeltessünk? Arányaiban kell megbontani az összeget, vagy az előleget és a későbbi részleteket a tényleges befolyásuk évében kell elszámolni?
Nem minden de minimis támogatást kell szerepeltetni a társasági adóbevallásban, mivel csak abban az esetben minősül de minimis támogatásnak, ha azt jogszabály, pályázati program, támogatási szerződés, határozat, stb. kifejezetten de minimisként nevesíti. A közvetlen de minimis támogatás adórendszerhez is csak annyiban kapcsolódik, amennyiben közvetett módon adórendszeren belül érvényesíteni kíván adóalap- és adókedvezményeket, vagyis a meg nem fizetett adó lesz a de minis támogatás. Ez esetben kell a 3 pénzügyi éven keresztül minden évben újra számolnai a kapott támogatások fajtáját és összegét, figyelemmel a „de minimis” támogatás összegbeli korlátjára.
Ha ez utóbbira nem kerül sor akkor a bevallásban sem kell szerepeltetni a közvetlen de minimis támogatást. Pontosabb választ a tényhelyzet és a feltételek ismeretében lehet adni.
A kérdést Győri Éva szakértőnk válaszolta meg. További kérdések és válaszok iitt.
A de minimis támogatások elszámolások részleteiről itt tájákozódhat.