A kistraktort is vitte a NAV


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

Lefoglalta a Nemzeti Adó- és Vámhivatal (NAV) az esztergomi önkormányzat négy járművét – tájékoztatta a polgármester pénteken az MTI-t. Tétényi Éva szerint a hivatal mozgásképtelenné vált a lefoglalás miatt, amely a mindennapi munkavégzéshez szükséges három személyautót és egy kistraktort is érint.


A polgármester elmondta, a lefoglalás azzal a 609 milliós forintos inkasszóval van összefüggésben, amelyet az állam nyújtott be. Ezt a pénzt 2012-ben kellett volna befizetni a központi költségvetésnek, amikor a város intézményeit átvették. Akkor kizárólag Esztergomra szabottan törvényt alkottak, hogy az államosított négymilliárdos ingatlanvagyon mellett még a városnak kell fizetnie az intézmények fenntartásának 1,1 milliárd forintos költségét is – emlékeztetett a polgármester.

A város vezetője elmondta, a lefoglalt járművek között található a gyepmesteri szolgálat gépkocsija, az építéshatósági iroda járműve és a zöldfelületi munkák elvégzésére szolgáló kistraktor.

Az államkincstár szeptember 13-án nyújtott be 609 millió forintos követelést az esztergomi önkormányzatnak, de a követelésből fedezethiány miatt 578 millió forint teljesítetlen maradt.

A polgármester akkor elmondta, 2012-ben a város csak mintegy a felét tudta befizetni az 1,1 milliárd forintnak. Az akkori költségvetési törvény szerint ha a város nem fizet 90 napon túl, akkor az állam adósságrendezési eljárást indít Esztergom ellen. Ez nem történt meg, viszont 2013 júniusában az Országgyűlés visszamenőlegesen úgy módosította a 2012-es költségvetést, hogy Esztergom tartozását adók módjára lehessen beszedni.

Tétényi Éva közölte, szeptember 30-ig az adósságrendezési eljárásban érintett hitelezőknek is ki kellene fizetni egymilliárd forintot, az állami inkasszó ennek a fedezetét is veszélyezteti.

Esztergomban egy évvel ezelőtt is a fizetésképtelenség közelébe került a város, amikor az állam az önkormányzat számláját 400 millió forintos inkasszóval terhelte meg az általa átvett intézmények költségeinek fedezésére. Akkor átmenetileg a kormányhivatal és a kincstár fizette ki a rászorulók szociális segélyét.

(Forrás: MTI)


Kapcsolódó cikkek

2024. május 17.

Fontos transzferár-kötelezettségek és határidők | A pénz beszél

Május 31-ig kell elkészíteniük a társasági adóbevallásukat a naptári éves adózóknak. Azon cégek esetében, amelyek kapcsolt ügyleteket is bonyolítottak az adóévben, transzferár-nyilvántartás készítési, valamint transzferár-adatszolgáltatási kötelezettség is felmerülhet. Összefoglaljuk a legfontosabb teendőket.

2024. május 17.

Törvényi kötelezettség lett a fenntarthatóság: új jelentéstételi és beszámolási követelmények (2. rész)

Az Országgyűlés 2023. decemberében elfogadta a fenntarthatósági jelentéstételi kötelezettségről és fenntarthatósági átvilágítási kötelezettségről szóló törvényt, amelynek az érintett vállalkozásokra irányadó fenntarthatósági célú átvilágítási, valamint jelentéstételi és beszámolási kötelezettségeket megállapító rendelkezései már január 1-jétől hatályosak. A törvényt feldolgozó cikksorozatunk második részében a fenntarthatósági jelentéssel és az ESG beszámolóval foglalkozunk.

2024. május 16.

A transzferárazás rejtett csapdái

A NAV ellenőrzési gyakorlatában egyre komolyabb szerepet kap a transzferárazás auditja. Ráadásul a vonatkozó szabályok is évről-évre egyre összetettebbek. A transzferár-dokumentációs határidők közeledtével érdemes végigtekinteni, hogy mik azok a rejtett csapdák, amelyeket kerüljünk el a dokumentáció és az adatszolgáltatás elkészítésekor. Ebben van segítségünkre a Jalsovszky Ügyvédi Iroda szakértője.