A távközlési adó és a távközlési pótadó


Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.

A távközlési adó és a távközlési pótadóbevallás alanyairól, bevallásának módjáról, körülményeiről a 2023-as év vonatkozában megjelent a NAV tájékoztató füzete.

A távközlési adó: a távközlési szolgáltatás nyújtását terhelő különadó, amelyet a szolgáltatás nyújtójának kell bevallania és megfizetnie. A távközlési adóból származó bevétel a központi költségvetés bevétele, ezért az adóval kapcsolatos adóhatósági feladatokat a Nemzeti Adó- és
Vámhivatal (NAV) látja el.

A bevallás módjáról, körülményeiről a 2023-as év vonatkozában megjelent a NAV tájékoztató füzet sorozatában „A távközlési adó és a távközlési pótadó” című kiadvány. A 6 oldalas kiadvány pdf formátumban INNEN tölthető le.

Tartalma:

1. A távközlési adó
1.1. A távközlési adó alanya és tárgya
1.2. A távközlési adó alapja és mértéke
1.3. Távközlésiadó-mentességek
1.4. A távközlési adó megállapítása, bevallása, befizetése
1.5. A távközlési adóról szóló törvényben használt fogalmak
2. A távközlési pótadó
2.1. A távközlési pótadó alanya
2.2. A távközlési pótadó alapja és mértéke
2.3. A távközlési pótadó, pótadóelőleg megállapítása, bevallása, befizetése
2.4. Kapcsolt vállalkozásokra vonatkozó speciális szabályok

Forrás: NAV


Kapcsolódó cikkek

2024. május 8.

Áfateher a marketingakciókban, promóciókban

Tapasztalataink szerint sok a bizonytalanság a különböző marketingakciók, árengedményi konstrukciók áfa-kezelése tekintetében. Kis túlzással azt állíthatjuk, hogy ahány adóalany, annyiféle áfakezelés. Nagyon sok konstrukció, eljárás létezik (kuponok, pontgyűjtő akciók, utalványok, árengedmények, ingyenesen juttatok termékek, szolgáltatások, szóróanyagok stb.), ám ezek a megoldások jelentős adókockázatot rejthetnek magukban.

2024. május 7.

Niveus: nem nagy siker eddig az eÁFA

Az eÁFA rendszert 2024 elején vezették be, de az elmúlt hónapok tapasztalati alapján eddig nem igazán használták a vállalkozások. A Niveus Consulting Group ügyfélkörében végzett nem reprezentatív felmérés alapján az derült ki, hogy az eÁFA rendszer sok esetben hibákkal küszködik és sok javítás vár még rá annak érdekében, hogy elterjedjen – olvasható a cég közleményében.