Áfatrükk, külföldi rendszám – Lecsapnának az autóimportőrök
Ez a cikk több mint egy éve került publikálásra. A cikkben szereplő információk a megjelenéskor pontosak voltak, de mára elavultak lehetnek.
Akadályozzák meg a külföldi rendszám használatát, de a segédmotoros kerékpárok kapjanak rendszámot. Csökkenjen a regisztrációs adóplafon és ne kelljen tulajdonszerzési illetéket fizetni teherautó vásárláskor – áll abban a javaslatcsomagban, amit a múlt héten adott be az Országgyűlés gazdasági bizottságának a Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete valamint az Autós Nagykoalíció.
A legális autószervizek is átcsúsznak a feketegazdaságba, miután az egyre több, működési engedéllyel nem rendelkező adóelkerülő sufniműhely lenyomja az árakat, miközben jelentős bevételektől esik el az állam. „”A jogalkalmazó szigorúan lépjen fel a működési engedéllyel nem rendelkező, üzletszerűen működő javítókkal szemben”” – áll az Magyar Gépjárműimportőrök Egyesülete (MGE) és az Autós Nagykoalíció (ANK) beadványában, amely rámutat: segítené a helyzet rendeződését, ha visszaigényelhetnék az áfa körbe tartozó vállalkozások személygépjárműveik javítási és karbantartási munkái utáni áfát.
Miután az 50-125 köbcentiméteres robogókra irreálisan magas, 95 ezer forintos regisztrációs adót vetnek ki, tízezrek inkább rendszám nélkül járnak, ám ennek közlekedésbiztonsági következményei is vannak. A nagyteljesítményű robogós az engedélyezettnél jóval gyorsabban cikázik a közúti forgalomban. Megteheti, hiszen gyorsulásával, sebességével bárkit leráz, ha balesetet okoz, és hiába egy kamera felvétele, ha rendszám nélkül meg sem lehet találni a károkozót.
Forrás: Világgazdaság Online